- Αναλυτική για Αποφάσεις Μάρκετινγκ
-
Το μάθημα Αναλυτική για Αποφάσεις Μάρκετινγκ εισαγάγει τους φοιτητές στην επιχειρησιακή έρευνα και στη λήψη αποφάσεων. Ασχολείται με τη δημιουργία ποσοτικών υποδειγμάτων, μαθηματικών μοντέλων, αλγορίθμων και άλλων εργαλείων με σκοπό την καλά πληροφορημένη οδηγούμενη από τα δεδομένα λήψη αποφάσεων. Παρουσιάζει επίσης τη διαδικασία λήψης αποφάσεων και την εφαρμογή της σε προβλήματα μάρκετινγκ, όπως προβλήματα κατανομής διαφημιστικού προϋπολογισμού σε πολλαπλά κανάλια, τιμολόγησης, χρονοπρογραμματισμού, δικτύων, ανάθεσης και κάλυψης. Εξετάζονται μοντέλα γραμμικού και ακέραιου προγραμματισμού, δέντρα αποφάσεων για στοχαστικά προβλήματα, πολύ-κριτήρια βελτιστοποίηση και μοντέλα προσομοίωσης. Το μάθημα κάνει χρήση διαφόρων εργαλείων λογισμικού.
|
6 ECTS |
- Τεχνητή Νοημοσύνη και Μηχανική Μάθηση με Εφαρμογές στο Μάρκετινγκ
-
Στόχος του μαθήματος είναι να παρέχει στους φοιτητές τις γνώσεις και τις δεξιότητες που απαιτούνται για να σχεδιάζουν συστήματα τεχνητής νοημοσύνης, να χρησιμοποιούν τεχνικές ανάλυσης δεδομένων και μηχανικής μάθησης, καθώς και τεχνικές ανάπτυξης προηγμένων συστημάτων συστάσεων. Όλες οι τεχνικές διδάσκονται μέσω πρακτικών εφαρμογών και πραγματικών δεδομένων από τον ευρύτερο χώρο του μάρκετινγκ. Χαρακτηριστικά παραδείγματα εφαρμογών αποτελούν η ανάλυση καλαθιών αγορών, η ομαδοποίηση και μοντελοποίηση συμπεριφοράς των πελατών, η πρόβλεψη ζήτησης προϊόντων, μελέτες ανταγωνιστικότητας, και η ανάλυση αποτελεσματικότητας μεθόδων διαφήμισης και προβολής.
|
6 ECTS |
- Αναλυτική Κειμένου και Εξόρυξη Διαδικτύου για Μάρκετινγκ
-
Αυτό το μάθημα επιδιώκει να εφοδιάσει τους φοιτητές με τις γνώσεις και τις δεξιότητες που απαιτούνται για να αναλύουν δεδομένα από τον παγκόσμιο ιστό και από κοινωνικά δίκτυα, και συγκεκριμένα, εστιάζει στην επεξεργασία δεδομένων κειμένου (text data). Χαρακτηριστικά παραδείγματα δεδομένων κειμένου είναι οι κριτικές πελατών και ειδικών (customer and expert reviews), τα σχόλια των χρηστών σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης (social media posts), ιστολόγια (blogs), άρθρα σε πλατφόρμες ενημέρωσης (news articles) και οι περιγραφές προϊόντων σε ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου. Η ύλη του μαθήματος καλύπτει όλα τα στάδια της διαδικασίας που πρέπει να ολοκληρώσει κάποιος που επιθυμεί να δουλέψει με δεδομένα κειμένου: συλλογή από τον παγκόσμιο ιστό (web scraping), προετοιμασία (clearing and parsing) και ανάλυση. Μέσα από το μάθημα, οι φοιτητές θα μάθουν πως να χρησιμοποιούν την Python για να λύσουν πρακτικά προβλήματα σχετικά με δεδομένα κειμένου, όπως επεξεργασία συναισθημάτων (sentiment analysis), κατηγοριοποίηση (classification), μοντελοποίηση θεμάτων (topic modeling), δημιουργία περιλήψεων (summarization), και επεξεργασία οντοτήτων (entity extraction and disambiguation).
|
6 ECTS |
ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΕΠΙΛΟΓΗΣ |
|
- Πολυμεταβλητή ανάλυση με εφαρμογές μάρκετινγκ
-
Σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση των πολυμεταβλητών αναλύσεων στον χώρο του μάρκετινγκ, καθώς αποτελούν σημαντικό μέρος της καθημερινής διοικητικής πρακτικής τόσο σε εκτελεστικό όσο και σε στρατηγικό επίπεδο. Το μάθημα δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο πώς οι πολυμεταβλητές αναλύσεις οδηγούν σε εμπειρικά τεκμηριωμένες αποφάσεις μάρκετινγκ. Το μάθημα καλύπτει ένα μεγάλο εύρος πολυμεταβλητών αναλύσεων, όπως MANOVA, Discriminant Analysis, Canonical analysis, Factor Analysis, Cluster Analysis, Μultidimensional Scaling. Οι εφαρμογές των πολυμεταβλητών αναλύσεων στον χώρο του μάρκετινγκ εξηγούνται μέσω πρακτικών παραδειγμάτων και μελετών περίπτωσης.
|
6 ECTS |
- Προηγμένη συμπεριφορά καταναλωτή
-
Σκοπός του μαθήματος είναι η βαθύτερη κατανόηση της συμπεριφοράς του καταναλωτή και της διαδικασίας λήψης αγοραστικών αποφάσεων. Στο μάθημα περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, τα εξής θέματα: α) κλασσική οικονομική θεωρία καταναλωτή, β) περιορισμένος ορθολογισμός (bounded rationality) και συμπεριφορά καταναλωτή, γ) νοητικές μεροληψίες (cognitive biases), δ) θέματα συμπεριφορικής επιστήμης, ε) εξελικτική ψυχολογία και συμπεριφορά καταναλωτή, στ) νευροεπιστήμη και συμπεριφορά καταναλωτή.
|
6 ECTS |
- Προηγμένη διοίκηση προϊόντος και μάρκας
-
Σκοπός του μαθήματος «Προηγμένη διοίκηση προϊόντος και μάρκας» είναι η εξοικείωση των συμμετεχόντων με α) τις γενικές αρχές του θεωρητικού υποβάθρου της πολιτικής προϊόντος (π.χ. τύποι προϊοντικών αποφάσεων, πολιτική σήματος και μάρκας, ανάπτυξη νέων προϊόντων, κατάργηση υφιστάμενων προϊόντων) και β) πρακτικές εφαρμογές του θεωρητικού υποβάθρου της πολιτικής προϊόντος μέσω εξειδικευμένων μελετών περίπτωσης (case studies), οι οποίες αξιοποιούν ποσοτικά δεδομένα.
|
6 ECTS |
- Προηγμένη ψηφιακή αναλυτική & βελτιστοποίηση
-
Σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές να κατανοήσουν την έννοια της βελτιστοποίησης στη στρατηγική και τις τακτικές μάρκετινγκ. Οι φοιτητές θα εξοικειωθούν και θα μάθουν να μετρούν την απόδοση επένδυσης (ROI), την αξία των πελατών για μία επιχείρηση σε βάθος χρόνου, την αποτελεσματικότητα μίας καμπάνιας μάρκετινγκ και στη συνέχεια θα είναι σε θέση να προτείνουν σχετικές στρατηγικές βελτιστοποίησης. Στο μάθημα, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνονται τα εξής θέματα: (α) Return-On-Investment (ROI) & Return-On-Advertising-Spend (ROAS), (β) Customer Lifetime Value (CLTV), (γ) digital advertising campaigns optimization, (δ) A/B testing καθώς και (ε) attribution models. Οι φοιτητές θα εκτεθούν επίσης στη χρήση διαφόρων εμπορικών εργαλείων για βελτιστοποίηση των διαφημιστικών εκστρατειών σε διαφορετικά κανάλια για search, social, programmatic, κτλ.
|
6 ECTS |