Υπηρεσίες και Υποδομές
- ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ
-
Κάθε εργαστήριο έχει ως αποστολή:
Την κάλυψη σε προπτυχιακό επίπεδο των διδακτικών και ερευνητικών αναγκών του Τμήματος και γενικότερα, την κάλυψη σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο των διδακτικών και ερευνητικών αναγκών των υπολοίπων Τμημάτων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Τη συνεργασία κάθε μορφής με κέντρα ερευνών και ακαδημαϊκά ιδρύματα της ημεδαπής και της αλλοδαπής εφόσον οι επιστημονικοί στόχοι, συμπίπτουν, συμβαδίζουν και αλληλοσυμπληρώνονται με εκείνους των Εργαστηρίων μέσα σε ένα πνεύμα αμοιβαιότητας και συλλογικής εργασίας.
Τη διοργάνωση επιστημονικών διαλέξεων, ημερίδων, σεμιναρίων, συμποσίων, συνεδρίων και άλλων επιστημονικών εκδηλώσεων, την πραγματοποίηση δημοσιεύσεων και εκδηλώσεων και την πρόσκληση Ελλήνων και ξένων αναγνωρισμένων επιστημονικών και άλλων προσωπικοτήτων.
--> ΓΕΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ <--
Εργαστήριο Λογιστικών Εφαρμογών (AISLab)
Διευθυντής: Καθηγητής Δ. Χέβας
Γνωστικό Αντικείμενο: Το εργαστήριο, βασιζόμενο στη τεχνολογία των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, καλύπτει διδακτικές και ερευνητικές ανάγκες στα ακόλουθα γνωστικά πεδία: α) της ανάλυσης λογιστικών πληροφοριακών συστημάτων, β) της προσομοίωσης της λειτουργίας του λογιστικού κυκλώματος Εμπορικών και Βιομηχανικών Επιχειρήσεων καθώς και Παροχής Υπηρεσιών, γ) της διαχείρισης πληροφοριών στη διαδικασία λήψης αποφάσεων (αναφορικά τόσο με το εσωτερικό όσο και με το εξωτερικό επιχειρησιακό περιβάλλον) και δ) της προσομοίωσης των επιπτώσεων των λαμβανομένων αποφάσεων.
ΦΕΚ Ίδρυσης: A 66 - 06.04.2001
Χώρος Στέγασης: Α 33, 3ος Όροφος, Πτέρυγα Αντωνιάδου, Κτήριο Οδού Πατησίων 76Εργαστήριο Χρηματοοικονομικών Εφαρμογών (FinLab)
Διευθυντής: Αναπλ. Καθηγητής Κ. Δράκος
Γνωστικό Αντικείμενο: Το εργαστήριο καλύπτει διδακτικές και ερευνητικές ανάγκες στα γνωστικά πεδία: α) της ανάλυσης της λειτουργίας των αγορών χρήματος και κεφαλαίου, β) της ανάλυσης λογιστικών και χρηματοοικονομικών πληροφοριών για τη λήψη επενδυτικών αποφάσεων, γ) της προσομοίωσης της επενδυτικής συμπεριφοράς των φορέων που δρουν στα πλαίσια μιας χρηματιστηριακής αγοράς και δ) της προσομοίωσης των αποφάσεων αριστοποίησης ενός χαρτοφυλακίου πρωτογενών τίτλων ή παραγώγων τους.
ΦΕΚ Ίδρυσης: A 66 - 06.04.2001
Χώρος Στέγασης: 108, 1ος Όροφος, Κτήριο Οδού Ευελπίδων 47Α & ΛευκάδοςΕργαστήριο Χρηματοοικονομικής Ανάλυσης και Αποτίμησης Επιχειρήσεων (“Business Analysis and Valuation Laboratory”)
Διευθυντής: Καθηγητής Α. Μπάλλας
Γνωστικό Αντικείμενο: Το Εργαστήριο εξυπηρετεί διδακτικές και ερευνητικές ανάγκες στα γνωστικά αντικείμενα: «Χρηματοοικονομική Ανάλυση και Αποτίμηση Επιχειρήσεων», «Έλεγχος, πρόληψη και εντοπισμός απάτης», «Ελεγκτικής» και «Φορολογικής Λογιστικής».
ΦΕΚ Ίδρυσης: Β 773 - 13.03.2017Χώρος Στέγασης: 206, 2ος Όροφος, Κτήριο Οδού Τροίας
Εργαστήριο Συμπεριφορικής Χρηματοοικονομικής (Behavioral Finance Laboratory - BeFin)
Διευθυντής: Καθηγητής Σ. Σπύρου
Γνωστικό Αντικείμενο: Το εργαστήριο εξυπηρετεί ερευνητικές και εκπαιδευτικές ανάγκες ερευνητικές και διδακτικές ανάγκες στο γνωστικό αντικείμενο «Κεφαλαιαγορές, Χρηματαγορές και Επενδυτική Συμπεριφορά» και ειδικότερα σε θέματα που άπτονται της συμπεριφορικής χρηματοοικονομικής. Αναλυτικότερα το γνωστικό αντικείμενο του εργαστηρίου περιλαμβάνει: θεωρία Προοπτικής, και Ορθολογισμός (Prospect Theory & Rationality), Επενδυτική Ψυχολογία και Ευριστικοί κανόνες (Investor Psychology & Heuristics), Προβλέψεις και Παρουσίαση της Πληροφόρησης (Predictions & Framing Effects), Αγελαία Συμπεριφορά Επενδυτών (Herd Behavior), Επενδυτικό Συναίσθημα, (Investor Sentiment), η εξήγηση Χρηματοοικονομικών Γρίφων (Closed End Fund Puzzle, Dividend Puzzle, μεταξύ άλλων), Υπέρ-αντίδραση και Υπό-αντίδραση Επενδυτών (Overreaction & Underreaction), Τα Όρια του Arbitrage (The Limits of Arbitrage), Υποδείγματα Αποτίμησης Επενδύσεων και Συμπεριφορικές Μεταβλητές (Asset Pricing Models and Behavioral Variables), Η Επίδραση της Νομισματικής Πολιτικής στις Προσδοκίες (Monetary Policy and Expectations).
ΦΕΚ Ίδρυσης: B 1002 - 24.03.2017Χώρος Στέγασης: 207, 2ος Όροφος, Κτήριο Οδού Τροίας
Συμμετέχοντα Τμήματα:
Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής (Διευθύνον – Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων)
Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας (Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων)
Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών (Σχολή Οικονομικών Επιστημών)
Διευθυντής: Καθηγητής Ε. ΚαβουσανόςΓνωστικό Αντικείμενο: Το εργαστήριο εξυπηρετεί ερευνητικές και διδακτικές ανάγκες στο γνωστικό αντικείμενο «Ναυτιλία, Χρηματοοικονομική και Διοίκηση». Ειδικότερα, διδακτικές και ερευνητικές ανάγκες που θα καλύπτονται περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, ναυτιλιακά οικονομικά, χρηματοοικονομικά και διοίκηση, όπως: Λειτουργία των αγορών των ναύλων, των επενδύσεων στη ναυτιλία, των αγορών των νέων και μεταχειρισμένων πλοίων, των αγορών διάλυσης πλοίων, των καυσίμων, των ναυτιλιακών παραγώγων, των οικονομικών των λιμένων, των επενδύσεων στον κλάδο της ναυτιλίας των σχημάτων χρηματοδότησης και της ανάλυσης των πηγών κεφαλαίων, των αγορών χρεογράφων και αξιόγραφων, την αξιολόγηση των επενδύσεων και των εναλλακτικών επιλογών που υφίσταται, εταιρικής διακυβέρνησης, διαχείρισης κινδύνων, και άλλα θέματα που αφορούν στη διοίκηση των επιχειρήσεων.
ΦΕΚ Ίδρυσης: B 1375 - 24.04.2017Χώρος Στέγασης: 207, 2ος Όροφος, Κτήριο Οδού Τροίας
- ΚΕΝΤΡΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
-
Για την υποβοήθηση του εκπαιδευτικού έργου και την προώθηση της επιστημονικής έρευνας, το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών διαθέτει Κέντρο Υπολογιστών, το οποίο βρίσκεται στην Πτέρυγα Δεριγνύ του κεντρικού κτηρίου του Πανεπιστημίου, στον 3ο όροφο. Αποτελείται από τρεις αίθουσες διδασκαλίας και πρακτικής, συνολικής χωρητικότητας 150 θέσεων εργασίας. Το ωράριο λειτουργίας του είναι Δευτέρα-Πέμπτη 09:00-20:00 και την Παρασκευή 09:00-19:30.
Όλα τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας του Οικονομικού Πανεπιστημίου, δηλαδή φοιτητές (προπτυχιακοί, μεταπτυχιακοί, διδακτορικοί, Erasmus) και εργαζόμενοι όλων των κλάδων (ΔΕΠ, ΕΔΠ, Βοηθοί και Επιστημονικοί Συνεργάτες, ΕΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ και Διοικητικοί Υπάλληλοι) έχουν δυνατότητα σύνδεσης στους υπολογιστές του Κέντρου.
Επίσημη ιστεσελίδα κέντρου Υπολογιστών εδώ
- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
-
Η Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης (ΒΚΠ) του ΟΠΑ (https://www.aueb.gr/library) είναι μία ακαδημαϊκή βιβλιοθήκη η οποία λειτουργεί ως αυτοτελής και αποκεντρωμένη υπηρεσία στον 1ο όροφο του κεντρικού κτιρίου του Πανεπιστημίου με δύο εισόδους. Η κύρια είσοδος οδηγεί στο χώρο του Αναγνωστηρίου και η δεύτερη στο Τμήμα Περιοδικών & Κέντρων Τεκμηρίωσης Διεθνών Οργανισμών. Η ΒΚΠ προσφέρει 250 θέσεις αναγνωστών, για επιτόπια μελέτη του υλικού των συλλογών, για ατομική μελέτη και για ομαδικές εργασίες και είναι εξοπλισμένη με 22 κοινόχρηστους ηλεκτρονικούς υπολογιστές που επιτρέπουν την πρόσβαση στο Διαδίκτυο και τις ηλεκτρονικές πηγές. Διατίθεται επίσης υπηρεσία ασύρματης σύνδεσης στο Διαδίκτυο (Wi-Fi) για όλα τα μέλη της Πανεπιστημιακής κοινότητας, και συγκεκριμένα για όλους όσους διαθέτουν λογαριασμό e-mail/dial-up στο Πανεπιστήμιο (μέλη ΔΕΠ, διοικητικό προσωπικό, προπτυχιακοί / μεταπτυχιακοί φοιτητές, κτλ.). Οι είσοδοι είναι στελεχωμένοι με καταρτισμένο προσωπικό το οποίο βρίσκεται πάντα στη διάθεσή σας για να υποστηρίξει την έρευνα και την εκπαίδευσή σας και να σας καθοδηγήσει καθ’ όλες τις ημέρες και ώρες λειτουργίας της βιβλιοθήκης.
Μπορείτε να χρησιμοποιείτε τη ΒΚΠ του ΟΠΑ εάν είστε:
Μέλος του διδακτικού ή ερευνητικού προσωπικού του ΟΠΑ
Προπτυχιακός φοιτητής, μεταπτυχιακός φοιτητής ή υποψήφιος διδάκτορας του ΟΠΑ
Διοικητικός υπάλληλος ή εξωτερικός συνεργάτης του ΟΠΑ
Μέλος της ακαδημαϊκής κοινοτήτας άλλου ελληνικού δημόσιου ΑΕΙ ή ΤΕΙ (μέλος ΔΕΠ, προπτυχιακός ή μεταπτυχιακός φοιτητής, ερευνητής)
Εξωτερικός χρήστης, δηλαδή δεν ανήκετε σε κάποια από τις παραπάνω κατηγορίες αλλά επιθυμείτε να χρησιμοποιήσετε τις πηγές ή τις υπηρεσίες της ΒΚΠ για τις ερευνητικές σας ανάγκες.
Με την είσοδο σας στο Αναγνωστήριο θα πρέπει να κλειδώσετε τα προσωπικά σας αντικείμενα στις ειδικές θυρίδες ασφαλείας, οι οποίες λειτουργούν με κερματοδέκτη του ενός ευρώ. Κατά την αποχώρησή σας, δε ξεχνάτε να πάρετε τα προσωπικά σας αντικείμενα από τη θυρίδα ούτε και το κέρμα σας το οποίο σας επιστρέφεται. Σας ενημερώνουμε ότι για λόγους ασφαλείας, λίγο πριν τη λήξη του ωραρίου λειτουργίας, το προσωπικό της βιβλιοθήκης απομακρύνει όλα τα προσωπικά αντικείμενα που βρίσκει κλειδωμένα στις θυρίδες και δε φέρει καμία ευθύνη για τυχόν απώλειά τους. Γι αυτό σας συμβουλεύουμε , κατά την αποχώρησή σας από τη ΒΚΠ, να αδειάζετε πάντα τη θυρίδα που έχετε χρησιμοποιήσει.
Η κατανάλωση ροφημάτων και τροφίμων δεν επιτρέπεται στους χώρους της ΒΚΠ. Επιτρέπεται μόνο το νερό. To κάπνισμα απαγορεύεται σε όλους τους χώρους της βιβλιοθήκης. Παρακαλούμε επίσης να χαμηλώνετε την ένταση του κινητού σας τηλεφώνου με την είσοδό σας για να αποφεύγεται η πρόκληση θορύβων.
Η βιντεοσκόπηση των χώρων της βιβλιοθήκης τόσο για προσωπικούς όσο και για επαγγελματικούς λόγους θα πρέπει να γίνεται πάντα σε συνεννόηση με τη διεύθυνση και κατόπιν ειδικής άδειας. Απαγορεύεται αυστηρά η βιντεοσκόπηση & φωτογράφηση προσώπων που βρίσκονται μέσα στους χώρους της βιβλιοθήκης χωρίς την έγγραφη συγκατάθεσή τους.
Ενημερωθείτε επίσης για:
- ΔΩΡΕΑΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ MICROSOFT
-
Το τμήμα Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, συμμετέχει στο πρόγραμμα MSDNAA (Microsoft Software Developers Network Academic Alliance).
Το MSDNAA είναι ένα πρόγραμμα ετήσιας συνδρομής μέσω του οποίου όλα τα μέλη του τμήματος (Μέλη ΔΕΠ, Υποψήφιοι Διδάκτορες, Προπτυχιακοί και Μεταπτυχιακοί Φοιτητές κ.λ.π.) καθώς και τα εργαστήρια μπορούν να προμηθεύονται δωρεάν όλα τα προγράμματα που περιλαμβάνονται στο MSDNAA (σχεδόν όλα τα προϊόντα της Microsoft εκτός από το Office). Σημειώνεται ότι τα προϊόντα αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν για ακαδημαϊκούς και ερευνητικούς σκοπούς όχι όμως για εμπορική χρήση.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το MSDNAA μπορείτε να βρείτε στο site:
Προϊόντα Λογισμικού του MSDNAA
Στο MSDNAA περιλαμβάνονται τα παρακάτω προϊόντα λογισμικού:
- Λειτουργικά Συστήματα της Microsoft
- Windows server
- Windows 7
- Windows 8
- other Microsoft operating systems
- Visual Studio .NET Professional (including Student and Faculty Tools)
- Visual Studio 2008
- .NET Enterprise Servers
- SQL Server
- Windows servers
- Exchange Server
- Commerce Server
- BizTalk Server
- Host Integration Server
- Systems Management Server
- Sharepoint Portal Server
- several others
- Microsoft Project Professional
- Microsoft Visio Professional
- MS Access
- MSDN Library (updated quarterly), documentation, technical articles and code samples
- Software development kits (SDKs)
- Beta Versions
- Νέες Εκδόσεις των προϊόντων καθώς και updates
- Development tools for Windows CE
- Microsoft Services για UNIX
Στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται και ελληνικές εκδόσεις
των παραπάνω προϊόντων.Η πλήρης λίστα των προϊόντων υπάρχει διαθέσιμη στο site:
http://www.aislab.aueb.gr/msdnaa/cnt.htm
Διαδικασία Δανεισμού
Για την αποτελεσματικότερη διανομή των προγραμμάτων, το τμήμα έχει εγκαταστήσει το ELMS (e-academyLicense Management System) μέσω του οποίου τα μέλη του τμήματος μπορούν να προμηθεύονται τα CD με το software. Επισκεπτόμενοι το site:
http://msdn62.e-academy.com/rc_aueb_athens_af
και κάνοντας login, παρέχεται σε όλα τα μέλη του τμήματος η δυνατότητα για ηλεκτρονική κράτηση τουsoftware ή ακόμη και για download κάποιων από αυτά από υπολογιστές που ανήκουν στο δίκτυο του Πανεπιστημίου.
Για να εγγραφείτε στο σύστημα, θα πρέπει να στείλετε email στη διεύθυνση: aislab@aueb.grσημειώνοντας
τα παρακάτω στοιχεία σας.-
Όνομα
-
Επίθετο
-
Ιδιότητα( φοιτητής , μέλος ΔΕΠ κτλ)
-
Την email διεύθυνσή σας, η οποία υποχρεωτικά πρέπει να σας έχει δοθεί από το πανεπιστήμιο και να είναι της μορφής myname@aueb.gr
Όταν θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία εγγραφής σας, θα σας σταλούν οι κωδικοί πρόσβασης στο παραπάνω
email που θα έχετε δηλώσει.Σε περίπτωση που χάσετε - ξεχάσετε τον κωδικό πρόσβασης, το σύστημα παρέχει τη δυνατότητα υπενθύμισης.
Πηγαίνοντας στο >> Forgot Password?, και καταχωρώντας το username το σύστημα σας αποστείλει το password.Στην ενότητα software υπάρχει λίστα (drop-down list) με όλα τα διαθέσιμα προϊόντα καθώς και εικονίδια των προϊόντων τα οποία μπορείτε να κατεβάσετε (download).
Δανεισμός
Μπορείτε να επιλέξετε κάποιο από τα προϊόντα που υπάρχουν στη λίστα και να κάνετε κράτηση. Το σύστημα θα σας ενημερώσει με mail, όταν το προϊόν είναι διαθέσιμο, ώστε να το δανειστείτε από τονadministrator του Εργαστηρίου Λογιστικών Εφαρμογών (AISlab, Αντωνιάδου 3ος όροφος). Η κράτηση σας διαρκεί για 3 ημέρες από τη στιγμή που το σύστημα θα σας αποστείλει το σχετικό mail και θα πρέπει να το επιστρέψετε το συντομότερο δυνατόν.
Στην ενότητα <My Software> μπορείτε να δείτε τη λίστα με τα προϊόντα που έχετε δανειστεί, ταproduct keys των προϊόντων αυτών κ.τ.λ. ενώ από την ενότητα <My Profile> μπορείτε να αλλάξετε τον μυστικό σας κωδικό (password).
Επικοινωνία
Για οποιαδήποτε πληροφορία σχετικά με το MSDNAA μπορείτε να επικοινωνείτε με το διαχειριστή του συστήματος
στο email: msdnaa@aislab.aueb.gr