E3. Διαδραστικός σχεδιασμός και πολυμέσα

Διδάσκων: Ανδρέας-Αλέξανδρος Βασιλάκης

Επιλογής, Γ’ Διδακτική Περίοδος, ECTS:6

Περιεχόμενο Μαθήματος
Τεχνολογίες συγγραφής και διαχείρισης πολυμέσων. Μοντέλα σχεδίασης διαδραστικών συστημάτων. Εισαγωγή στα Γραφικά Υπολογιστών: Ψηφιακή σύνθεση εικόνας, φάσμα γραφικής απόδοσης και εφαρμογές. Παιχνίδια σοβαρού σκοπού, εικονική πραγματικότητα, εμβύθιση, επαυξημένη πραγματικότητα. Εισαγωγή στην μηχανή γραφικών Unity 2018: 3Δ χώρος εργασίας, κάμερες, φώτα και σκίαση. 3Δ Αντικείμενα, ανίχνευση και απόκριση συγκρούσεων.  Δημιουργία σεναρίων και συμπεριφορών, στοιχεία γλώσσας C#.  Διαχείριση και σύνδεση ψηφιακών πόρων. Σχεδίαση γραφικής διεπαφής χρήστη. Πρακτική δημιουργίας μιας διαμεσικής εφαρμογής στην πλατφόρμα Unity.

Προαπαιτούμενα
Για την προγραμματιστική άσκηση του μαθήματος, ίσως απαιτηθεί μικρή εμπειρία προγραμματισμού (C#). Συνιστάται οι φοιτητές να παρακολουθήσουν και τα μαθήματα «Εφαρμογές ψηφιακών μεθόδων στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες» και «Τεχνολογίες ψηφιοποίησης, τεχνικές και εφαρμογές», χωρίς αυτό να απαιτείται.

Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα έχουν:

  • Κατανοήσει τις βασικές θεωρητικές έννοιες της σύνθεσης ψηφιακών εικόνων, των διαδραστικών συστημάτων και της σχεδίασης σοβαρών παιχνιδιών με χρήση πολυμεσικού περιεχομένου.
  • Αποκτήσει πρακτικές γνώσεις για το αποτελεσματικό σχεδιασμό, ανάπτυξη και δημοσίευση διαδραστικών ψηφιακών εφαρμογών χρήση της μηχανής γραφικών Unity.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
Γραφικά και Οπτικοποίηση Αρχές και Αλγόριθμοι, Θ. Θεοχάρης, Γ. Παπαϊωάννου, N. Πλατής, N. M. Πατρικαλάκης, ΕΑΔΠΠΑ, 2008. ISBN: 9789602662960
Βιντεοπαιχνίδια: Βιομηχανία και Ανάπτυξη, Κ. Αναγνώστου, Κλειδάριθμος, 2009. ISBN : 9789604612550
Τεχνολογίες συγγραφής και διαχείρισης πολυμέσων, X. Δημουλάς, ΣΕΑΒ, 2015. ISBN: 9789606032219
Εισαγωγή στην αλληλεπίδραση ανθρώπου-υπολογιστή, N. Αβούρης , X. Κατσάνος, N. Τσέλιος, K. Μουστάκας, ΣΕΑΒ, 2015. ISBN: 978-960-603-407-7

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι
Μια διάλεξη τριών ωρών εβδομαδιαίως, ασκήσεις μελέτης και εκμάθησης πλατφόρμας δημιουργίας διαδραστικών εφαρμογών (Unity) στο σπίτι.

Μέθοδοι Αξιολόγησης και Βαθμολόγησης
Το μάθημα περιλαμβάνει το σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την παρουσίαση μιας διαδραστική εφαρμογής πολυμέσων ανεπτυγμένης στην πλατφόρμα Unity, που αντιπροσωπεύει το 100% του τελικού βαθμού του μαθήματος. Η εργασία είναι υποχρεωτική και απαλλακτική. Στο τέλος του εξαμήνου υπάρχει μια δοκιμασία προφορικής εξέτασης για τους φοιτητές των οποίων η εργασία έχει βαθμολογηθεί τουλάχιστον με 5/10, ώστε να πιστοποιήσουν τις γνώσεις τους σχετικά με τη χρήση της πλατφόρμας Unity για τη δημιουργία πρωτοτύπων ψηφιακών εμπειριών. Δεν θα πραγματοποιηθεί τελική γραπτή εξέταση.

Επιστροφή