Y5. Εφαρμογές ψηφιακών μεθόδων στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες

Διδάσκουσα: Αγιάτις Μπενάρδου (συντονισμός)

Υποχρεωτικό, Β’ Διδακτική Περίοδος, ECTS: 6

Περιεχόμενο Μαθήματος 
Ιστορική και θεωρητική ανασκόπηση Ψηφιακών Ανθρωπιστικών Σπουδών. Θεωρητική και πρακτική προσέγγιση ψηφιακών μεθόδων για την έρευνα και λοιπές δημιουργικές εργασίες. Ψηφιακές Υποδομές. Πληροφοριακές ανάγκες χρηστών. Επισημείωση. Ψηφιακή Αφήγηση. Διαχείριση πληροφορίας. Ροές εργασιών.

Προαπαιτούμενα
Δεν υπάρχουν.

Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

  1. Βασική κατάρτιση επί θεωρητικών προσεγγίσεων στις Ψηφιακές Ανθρωπιστικές Επιστήμες
  2. Κατανόηση και πρακτική εξάσκηση σε εύρος εφαρμογών ψηφιακών μεθόδων
  3. Ομαδική / διεπιστημονική συνεργασία

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία / Recommended Bibliography
Antonijević, S. (2015). Workflows of digital scholars. In S. Antonijević, Amongst digital humanists: an ethnographic study of digital knowledge production (pp. 37–72). New York: Palgrave Macmillan US. https://doi.org/10.1057/9781137484185_3
Benardou, A., Champion, E. M., Dallas, C., & Hughes, L. M. (2018). Introduction: a critique of digital practices and research infrastructures. In A. Benardou, E. M. Champion, C. Dallas, & L. M. Hughes (Eds.), Cultural heritage infrastructures in digital humanities. Abingdon, Oxon ; New York: Routledge. Retrieved from https://www.academia.edu/34807867/Introduction_a_critique_of_digital_practices_and_research_infrastructures

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι
Μια διάλεξη τριών ωρών εβδομαδιαίως, ασκήσεις μελέτης και προγραμματισμού στο σπίτι (προς παράδοση).

Μέθοδοι Αξιολόγησης και Βαθμολόγησης
Ο τελικός βαθμός προκύπτει από τις βαθμολογήσεις των ασκήσεων μελέτης και προγραμματισμού (βάρος 80%) και από τη συμμετοχή των φοιτητών στο μάθημα (βάρος 20%).

Επιστροφή