Έργα Τέχνης - Ακαδημαϊκό Έτος 2017-2018

Τέχνη και Εκπαίδευση 2018: 

«Η ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Διαφορετικές όψεις και οπτικές»

Βασικός θεματικός άξονας του εργαστηρίου ήταν η «διαφορετικότητα στο σχολείο». Ένα φαινόμενο που αντιμετωπίζει τα τελευταία χρόνια το εκπαιδευτικό μας σύστημα έχει να κάνει με την πληθώρα των «διαφορετικών» παιδιών που φοιτούν στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ο προβληματισμός που αφορά την αντιμετώπιση των «διαφορετικών» μαθητών/μαθητριών στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών θεσμών δεν αποτελεί πρόσφατο φαινόμενο. Σε πολλές περιπτώσεις, που ολοένα και πληθαίνουν, οι Έλληνες μαθητές στο σχολικό περιβάλλον, λόγω του αρνητικού κλίματος που επικρατεί στην ευρύτερη κοινωνία αλλά και της πιθανής στάσης των γονέων τους αντιμετωπίζουν με αρνητική και απορριπτική στάση τους «διαφορετικούς» μαθητές, με αποτέλεσμα αυτά τα παιδιά να είναι μονίμως περιθωριοποιημένα και αποξενωμένα. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον προκαλούνται πολύ συχνά συγκρούσεις που μπορεί να οδηγήσουν και σε έντονα επεισόδια βίας μέσα στο σχολείο.

Οι εκπαιδευτικοί είναι αυτοί που καλούνται να αποτρέψουν και, κυρίως, να προλάβουν τέτοιου είδους επεισόδια καλλιεργώντας τον αλληλοσεβασμό και την αλληλεγγύη στους μαθητές τους. Βασικό τους καθήκον θα έπρεπε να είναι να αυξήσουν τη γνώση και την κατανόηση των παιδιών σε θέματα διαφορετικότητας και ανθρωπίνων δικαιωμάτων και να καλλιεργήσουν δεξιότητες επικοινωνίας και κοινωνικής ευαισθησίας.  Αυτοί οι στόχοι θα οδηγήσουν σταδιακά σε αλλαγή των όποιων πιθανών στρεβλών στάσεων και απόψεων οδηγώντας, εν τέλει, στην εξάλειψη των αρνητικών προκαταλήψεων και στην ανάληψη δράσης από μέρους των μαθητών για την ειρηνική συμβίωση και συναναστροφή με τους συμμαθητές τους.

Η τέχνη είναι μια παγκόσμια γλώσσα που μπορεί να δημιουργήσει ένα κοινό έδαφος για επικοινωνία και συνύπαρξη μέσα στο σχολείο. Οι συμμετέχοντες σε ομάδες ανά πέντε άτομα, με τη βοήθεια βασικών γραφικών υλών ή άλλων μέσων δημιούργησαν τα έργα τους, αποτυπώνοντας τι σημαίνει για τον καθένα τους η έννοια της διαφορετικότητας στο σχολείο. Στόχος του εργαστηρίου ήταν να βοηθήσει τους συμμετέχοντες να χρησιμοποιήσουν την τέχνη ως γλώσσα επικοινωνίας και να εκφραστούν μέσα από αυτήν.

Μέσα στο εργαστήριο διαμορφώθηκε σταδιακά ένα οικείο περιβάλλον, ώστε η εκφραστικότητα αυτή να βρει το χώρο να εκδηλωθεί. Στο πλαίσιο των εργαστηρίων, πραγματοποιήθηκαν συζητήσεις με ειδικούς, εξωτερικές επισκέψεις στην ΑΣΚΤ, ή σε άλλους χώρους τέχνης με στόχο την κατανόηση και εξοικείωση με το αντικείμενο της διαφορετικότητας στο σχολείο. Το υλικό που προέκυψε από τα εργαστήρια παρουσιάστηκε σε μια εικαστική έκθεση από 16/5/18-18/5/18 στο Φουαγιέ του Αμφιθεάτρου Αντωνιάδου του ΟΠΑ, παράλληλα με τη διοργάνωση της Ημερίδας του Προγράμματος στις 17/5/2018.

Ακολουθούν τα έργα των φοιτητών.
Επιμελήτρια εικαστικής έκθεσης: Τατιάνα May-Καλλέργη


Ζωολογική Τάξη

Έλενα Νικολαϊδου, Νίκος Χιωτίδης, Αλέξανδρος Αποστολάκης, Δούνα Κατερίνα, Μαριάννα Σπανίδη


Έτερος εγώ

Ζαφείρη Έλενα, Θοδωρή Μαριάννα-­‐Ειρήνη, Ντουμητράκε Χριστιάνα, Τσε Ελευθερία, Λιακοπούλου Βασιλική

     


Nature knows no meters

Νίκος Μαρκογιαννάκης, Ειρήνη Ξανθιώτη, Πέτρος Αναστασόπουλος, Νίκη Παναγιωτοπούλου, Μαρία Μέντζου


Οι οπτικές της αριστείας

Μηνάς Αλιφραγκής, Χαράλαμπος Βασιλείου, Μαρία-­Άννα Τουμπανάκη, Αικατερίνη Παντελοπούλου, Σπύρος Μπλάτσιος

           


We are all nuts here

Αργυράκη Γεωργία, Γιαλός Γιώργος, Ισκάκη Βάγια, Πλωμαρίτη Ζωή, Θεοδωροπούλου Ρίτσα


Ο φαύλος κύκλος του αποκλεισμού σπάει

Παναγιωτοπούλου Αγγελική, Οικονόμου Γεώργιος, Δαμάσκου Δανάη, Χαβατζόγλου Ιωάννα, Τουμανίδου Ανδρομάχη

     


Εξίσωση της Ανισότητας

Καραγιάννη Αθανασία, Ταβερναράκη Πολυξένη, Βουρλάκος Ισαάκ, Μιχμίζου Μαρία, Βαρβαρίγου Ελισάβετ


Η απόκλιση μεταξύ του "είναι" και του "φαίνεσθαι"

Λαμπαδιάρη Αριάδνη, Μπαγλατζή Σοφία, Μακρή Αναστασία, Ρήγκου Φωτεινή, Ρουστέμης Αργύρης


Σύνορα -­ Συνοδοιπόροι

Παγουλάτου Χριστίνα, Ντάβου Βασιλική, Μάρση Ελένη, Ξυδέα Βασιλική, Μπαζίνας Σπύρος