Διδακτικό Προσωπικό

"Αυτοί που δίνουν καλή εκπαίδευση στα παιδιά, πρέπει να τιμώνται περισσότερο από εκείνους που τα γέννησαν, γιατί οι γονείς τους έδωσαν μόνο τη ζωή, οι παιδαγωγοί, όμως, την ικανότητα να ζουν καλά"

Αριστοτέλης


Μπρίνια Βασιλική

Η Δρ Βασιλική Μπρίνια είναι Επιστημονική Υπεύθυνη του Προγράμματος Επιστημών της Αγωγής και της Εκπαίδευσης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και διδάσκουσα του Τμήματος Πληροφορικής, Σχολή Επιστημών και Τεχνολογίας της Πληροφορίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Έχει δυο πτυχία (B. Sc.) στην Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων, Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων (Μ.Β.Α.), πτυχίο Παιδαγωγικών Σπουδών, πτυχίο Συμβουλευτικής, Διδακτορικό Δίπλωμα (Ph.D.) στις Επιστήμες της Αγωγής και της Εκπαίδευσης, ενώ έχει εκπονήσει Μεταδιδακτορική Έρευνα (PostDoc) στη διδακτική μεθοδολογία της εκπαίδευσης ενηλίκων.

Έχει διατελέσει ειδικός εμπειρογνώμονας στο Υπουργείο Παιδείας σε θέματα οργανωτικής και διοικητικής αναδιάρθρωσης του Ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Διαθέτει μακρόχρονη διοικητική και διδακτική εμπειρία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και την εκπαίδευση ενηλίκων. Διδάσκει επί σειρά ετών στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (από το 2005), καθώς και στα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Σπουδές στην Εκπαίδευση-Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων» και «Εκπαίδευση Ενηλίκων» του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου (από το 2008), στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Θεσμοί και Πολιτικές Υγείας» του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου-Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής (από το 2011), στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Θεωρία, Πράξη και Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου» του Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (από το 2014) και στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Πολιτισμός» του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου. Έχει, επίσης, διδάξει επί σειρά ετών σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς (Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης) και στο Πανεπιστήμιο Πατρών (Παιδαγωγικό τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης).

Το 2010 με εντολή της Συγκλήτου και του Πρυτανικού Συμβουλίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σχεδίασε, οργάνωσε και υλοποίησε με καινοτομίες στα πρότυπα του Teacher Education Program του Harvard School of Education και Stanford Graduate School of Education, ως διδάσκουσα και επιστημονική υπεύθυνη, το Πρόγραμμα Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Εκπαίδευσης το οποίο είναι το πρώτο πιστοποιημένο στο είδος του πρόγραμμα εκπαίδευσης εκπαιδευτικών από το Υπουργείο Παιδείας (2013) στην Ελλάδα σε επίπεδο Α.Ε.Ι. (ΥΑ 39460/Γ2/21-3-2013, ΦΕΚ Β' 689/26-3-13).

Έχει εκτεταμένη ερευνητική και συγγραφική δραστηριότητα στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Συγκεκριμένα, έχει  συγγράψει 145 επιστημονικές εργασίες (είτε ως μοναδική συγγραφέας, είτε με συ-συγγραφείς) από τις οποίες 70 έχουν δημοσιευτεί σε επιστημονικά περιοδικά με σύστημα των κριτών ενώ έχει συμμετάσχει με ανακοινώσεις επιστημονικών εργασιών της σε διάφορα διεθνή και εγχώρια επιστημονικά συνέδρια. Είναι συγγραφέας πέντε μονογραφιών-συγγραμμάτων και δυο κεφαλαίων σε δυο συλλογικούς τόμους.

Συμμετέχει ενεργά στη διεθνή επιστημονική κοινότητα ως μέλος συντακτικών επιτροπών σε διεθνή και ελληνικά  επιστημονικά περιοδικά με σύστημα  κριτών. Συγκεκριμένα είναι:
Editor-in-Chief, Journal of Education and Teaching Methodology, NADIA, Australia και Associate Editor του περιοδικού International Journal of Education Economics and Development-(Inderscience, UK) ενώ είναι επιστημονικό μέλος στο Editorial Advisory Board σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά με κριτές όπως: Educational Studies (Taylor&Francis), International Journal of Educational Management (Emerald, UK), Journal of Applied Research in Higher Education (Emerald, UK), Higher Education, Skills and Work-Based Learning (Emerald, UK), Quality in Education, (Emerald, UK), International Journal of Teaching and Case Studies (Inderscience, UK), International Journal of Management in Education (Inderscience, UK), International Journal of Higher Education and Sustainability (Inderscience, UK), International Journal of Happiness and Development, (Inderscience, UK), International Journal of Business and Management (Asian Institute of Research), Education Quarterly Reviews (Asian Institute of Research), Sustainability (MDPI).


Ανδρούτσος Αθανάσιος

Είναι Λέκτορας στο Πρόγραμμα Σπουδών της Αγωγής και της Εκπαίδευσης, μέλος ΕΔΙΠ στο τμ. Πληροφορικής του Ο.Π.Α. Η έρευνά του είναι στα πεδία των οικονομικών των δικτύων, των πληροφοριακών συστημάτων και της εκπαίδευσης. Είναι πτυχιούχος Πληροφορικής ενώ κατέχει επίσης μεταπτυχιακές ειδικεύσεις στη Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων καθώς και στα Οικονομικά από τα Τμήματα Πληροφορικής και Οικονομικής Επιστήμης του Ο.Π.Α. Το 2009 αναγορεύτηκε Διδάκτορας του Ο.Π.Α. στα Οικονομικά των Δικτύων.


Ευφροσύνη Κωσταρά

Η κα. Ευφροσύνη Κωσταρά είναι φιλόλογος, διδάκτωρ Εκπαίδευσης Ενηλίκων στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο με εξειδίκευση στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών και την εκπαιδευτική αξιολόγηση. Διδάσκει Εκπαίδευση Ενηλίκων στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο ενώ στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης διδάσκει το μάθημα «Ευπαθείς Κοινωνικές Ομάδες-Κοινωνικός Αποκλεισμός και Δια Βίου Μάθηση». Την περίοδο 2020- 2022 της έχει ανατεθεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής η κατάρτιση των νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και η συγγραφή των Νέων Σχολικών Εγχειριδίων για το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο. Ασχολείται με την επιμόρφωση εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε θέματα που αφορούν στη μεθοδολογία της διδασκαλίας με έμφαση στην καλλιέργεια δεξιοτήτων. Παράλληλα, τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν στην εκπαιδευτική αξιολόγηση, την θεωρία της μετασχηματίζουσας μάθησης και τη διδακτική της αξιοποίηση, καθώς και στη διδακτική της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και εκπαιδευτές ενηλίκων. Από το 2020 είναι Επιστημονική Υπεύθυνη του Σύντομου Προγράμματος Σπουδών Ολοκληρωμένη Μεθοδολογία Διδασκαλίας στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο με προσανατολισμό εκτός των άλλων στη εκπαιδευτική αξιολόγηση. Έχει παρουσιάσει εργασίες της με έμφαση στην εκπαιδευτική αξιολόγηση σε διεθνή συνέδρια ενώ έχει συμμετάσχει με κεφάλαια σε τέσσερις διεθνείς συλλογικούς τόμους και είναι επιμελήτρια συλλογικού τόμου που εκδόθηκε το 2021 από τον διεθνή εκδοτικό οίκο Routledge.



 

Γεράσιμος Μακρής

Ο κ. Γεράσιμος Μακρής είναι ιατρός πτυχιούχος του Τμήματος Ιατρικής του Πανεπιστημίου Κρήτης και ειδ/όμενος Ψυχίατρος Παιδιού & Εφήβου. Είναι Διδάκτωρ της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) με ειδικό αντικείμενο τις Νευροαναπτυξιακές Διαταραχές. Έχει δίπλωμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη «Διασυνδετική Ψυχιατρική: Απαρτιωμένη Φροντίδα Σωματικής και Ψυχικής Υγείας» από την Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ. Είναι τακτικό μέλος και Γενικός Γραμματέας της Ελληνικής Εταιρείας Αναλυτικής Ομαδικής & Οικογενειακής Ψυχοθεραπείας (https://www.groupanalysis.gr/). Μέχρι σήμερα, από την ερευνητική και κλινική του δραστηριότητα έχουν προκύψει δημοσιεύσεις σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά με κριτές και πολυάριθμες ανακοινώσεις σε διεθνή και ελληνικά επιστημονικά συνέδρια. Ακόμα, έχει μεταφράσει στα ελληνικά πολυάριθμα ψυχομετρικά εργαλεία με εστίαση στις νευροαναπτυξιακές διαταραχές και έχει επιμεληθεί την ελληνική μετάφραση της ενότητας για τις Ψυχιατρικές Διαταραχές του συγγράμματος Kliegman, Robert., et al., (2020), Nelson Βασική Παιδιατρική, 8η Αγγλική έκδοση/5η Ελληνική έκδοση, εκδ. Broken Hill Publishers LTD. Έχει συμμετάσχει σε πολυάριθμες παρεμβάσεις αγωγής υγείας σε εκπαιδευτικούς και μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης. Παράλληλα, έχει ασχοληθεί συστηματικά εκ μέρους της Ελληνικής Εταιρείας Αναλυτικής Ομαδικής & Οικογενειακής Ψυχοθεραπείας με την εκπαίδευση εκπαιδευτικών μέσω των «Μαθημάτων Ζωής στα σχολεία» και των Βιωματικών Σεμιναρίων «Δεξιότητες Ζωής στο Σχολείο» σε συνεργασία με το Πρόγραμμα Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Εκπαίδευσης του ΟΠΑ. Η επιστημονική του δραστηριότητα επικεντρώνεται στο πεδίο της Γενικής & Εξελικτικής (Αναπτυξιακής) Ψυχολογίας και της Ψυχιατρικής Παιδιού & Εφήβου


Εμμανουήλ Παυλάκης

Ο κ. Εμμανουήλ Παυλάκης είναι εκπαιδευτής και σύμβουλος ανάπτυξης ανθρώπινων πόρων σε εκπαιδευτικούς οργανισμούς. Διδάσκει Εκπαίδευση Ενηλίκων και Εκπαιδευτική Ηγεσία σε μεταπτυχιακά προγράμματα του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Έχει διατελέσει Learning Manager και δημιουργός του εκπαιδευτικού υλικού για το πρόγραμμα 'Youreca', το οποίο έλαβε παγκόσμιο Βραβείο Ποιότητας και Αριστείας της UNESCO. Διαθέτει μεγάλη εμπειρία διδασκαλίας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση σε θέματα σχετικά με την Οργάνωση και Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Κύπρος). Έχει συγγράψει μεγάλο αριθμό άρθρων στο πεδίο της Οργάνωσης και Διοίκησης Εκπαιδευτικών Μονάδων τα οποία έχουν δημοσιευτεί σε επιστημονικά περιοδικά με κριτές, ενώ έχει συμμετάσχει σε πανελλήνια και διεθνή επιστημονικά συνέδρια. Τα επιστημονικά του ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στο πεδίο της Εκπαιδευτική Ηγεσίας και της Οργάνωσης και Διοίκησης Εκπαιδευτικών Μονάδων.


Ρέμος Αρμάος

Πτυχίο, Πανεπιστήμιο Πατρών· Μεταπτυχιακό (MSc) και Διδακτορικό (PhD) στην Εκπαίδευση, Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ, Ηνωμένο Βασίλειο
Ο Δρ. Ρέμος Αρμάος είναι ερευνητής στον τομέα της Εκπαίδευσης με εξειδίκευση στην εφαρμογή των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και Επικεφαλής του Τμήματος Εκπαίδευσης του προσωπικού του ΚΕΘΕΑ. Το Μεταπτυχιακό του αφορά την Εκπαιδευτική Έρευνα (MSc), ενώ το Διδακτορικό του επικεντρώνεται στη μάθηση και διδασκαλία με χρήση υπολογιστών, στο Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ, Ηνωμένο Βασίλειο. Από το 2002 εργάζεται στο ΚΕΘΕΑ, αρχικά με αντικείμενο τον σχεδιασμό, την υλοποίηση, την παρακολούθηση και την αξιολόγηση ευρωπαϊκών ερευνητικών και εκπαιδευτικών προγραμμάτων στους τομείς της υγείας και της εκπαιδευτικής υποστήριξης για παραβάτες ναρκωτικών, σε προγράμματα μείωσης της βλάβης, καθώς και σε δράσεις δικτύωσης υπηρεσιών για τα ναρκωτικά και έρευνας σχετικά με ζητήματα απασχολησιμότητας για εξαρτημένα άτομα. Η τρέχουσα θέση του επικεντρώνεται στον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την αξιολόγηση προγραμμάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης για επαγγελματίες στον τομέα των εξαρτήσεων, καθώς και στη συνεργασία με ακαδημαϊκά ιδρύματα σε θέματα εκπαίδευσης για τα ναρκωτικά, ερευνητικών δεδομένων και αξιολόγησης. Από το 2006 διδάσκει στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, με αντικείμενο τις Μεθοδολογίες Εκπαίδευσης Ενηλίκων.