Εγλωβισμένα Συναισθήματα

ΕΓΚΛΩΒΙΣΜΕΝΑ  ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

Σκοπός του εικονιζόμενου έργου «ΕΓΚΛΩΒΙΣΜΕΝΑ  ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ, είναι η βιωματική αποτύπωση του bullying, καθώς και η ευαισθητοποίηση των ατόμων ώστε να αποφευχθεί.

Κατά την κατασκευή του εικαστικού μας έργου η αρχική μας σκέψη ήταν πώς θα μπορούσαμε να παρουσιάσουμε το φαινόμενο του bullying. Σκεφτήκαμε λοιπόν ότι το bullying είναι ένα τέρας που φυλακίζει τα συναισθήματα.  Στο εικαστικό μας έργο χρησιμοποιήσαμε ένα κουτί για φυλακή και βάλαμε μέσα σε αυτό  όλα τα όμορφα συναισθήματα. Τα συναισθήματα που επιλέξαμε να βάλουμε έχουν όλα θετική διάσταση και τα βάλαμε να κρέμονται από λεπτές κλωστές καθώς με αυτό τον τρόπο δείχνουμε το πόσο εύκολα μπορούν να κοπούν λόγω της παρουσίας του bullying. Το τερατάκι πάνω  έχει κατασκευαστεί από σκληρό ύφασμα με αποκρουστικά χαρακτηριστικά θέλοντας να δείξουμε ότι το bullying είναι κάτι πολύ άσχημο και τρομακτικό. Τέλος το τέρας είναι αρκετά μεγάλο σε σχέση με το κουτί παρομοιάζοντας το bullying ως φαινόμενο που επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τα συναισθήματα μας ωστόσο αφήνοντας την ‘πόρτα’ της φυλακής χωρίς κάγκελα θέλουμε να δείξουμε ότι ο φαινόμενο αυτό μπορεί μειωθεί και τα συναισθήματα να απεγκλωβιστούν. Σκοπός αυτού του έργου είναι η αναπαράσταση της αντίθεσης bullying/όμορφα συναισθήματα μέσω μιας κατασκευής. Δείχνουμε επίσης την δυσκολία στην έκφραση αυτών των συναισθημάτων αφού αυτό το τέρας που ονομάζεται bullying δεν μας αφήνει να εκφραστούμε. Κάτι ακόμα που δείχνουμε είναι πως επειδή είναι εγκλωβισμένα αυτά τα συναισθήματα, αυτό που απομένει δυστυχώς είναι ο πόνος, η στεναχώρια, η δυστυχία και πολλές ακόμα άσχημες καταστάσεις. Δείχνουμε έτσι και την ψυχική οδύνη που βιώνει ένα άτομο αφού μέσα του υπάρχει ένας πόλεμος συναισθημάτων που παραμένουν κλειδωμένα και το στιγματίζουν.

Από άποψη ασφάλειας, χρήζει ιδιαίτερης αντιμετώπισης από γονείς και καθηγητές, ώστε να επιτευχθεί η αρμονική πορεία της σχολικής ημέρας, χρονιάς και ζωής. Με το συγκεκριμένο έργο, επιθυμούμε να ευαισθητοποιήσουμε τα σχολεία και τους αρμόδιους φορείς.

Επίσης, σημαντικό είναι να «αποδομήσουμε» αυτή την εξίσωση bullying= «μαγκιά»  καταδεικνύοντας με κάθε ευκαιρία πως κάθε μορφή εκφοβισμού προσπαθεί απλώς να καλύψει  την έλλειψη ουσιαστικών επιχειρημάτων και την ανεπάρκεια στη σκέψη.

Αυτή είναι μία αφορμή, μία κίνηση, ένα έργο, που θέλει να αφυπνίσει τους νέους και όχι μόνο, στη πρόληψη και την καταπολέμηση αυτού του φαινομένου που μαστίζει στη σύγχρονη εποχή.

Αργυρίου Στυλιανή Ξένια 2180018

Τσομπανέλη Αικατερίνη 2180435

Μπαττί Νάντια Μπαττί 2170412

Παπαδάκη Μαρία Γεωργία 7160247

Κουτσιώρας Γεώργιος 2170105