"ΜΗΔΕΙΣ ΑΓΕΩΜΕΤΡΗΤΟΣ ΕΙΣΙΤΩ"
Αγγελική Αρκουμάνη
Μαρία Ευαγγελία Λιόντου
Φρειδερίκη Νίκκου
Κωνσταντίνος Σαμαράς
Βασιλική Συλλαίου
Ο βασικός συμβολισμός του καλλιτεχνικού μας έργου έγκειται στην ισορροπία ανάμεσα στους δύο βασικούς παράγοντες της παιδαγωγικής διαδικασίας. Αυτό που αποτέλεσε και την βασική πηγή έμπνευσης μας! Έτσι, από την μια έχουμε τους μαθητές και από την άλλη τον δάσκαλο, τον πνευματικό καθοδηγητή των πρώτων. Ωστόσο, επειδή ακριβώς η παιδαγωγική διαδικασία είναι ένα μείζον κεφάλαιο της δημόσιας ζωής, θα ήταν λάθος αν την απομονώσουμε απ' το κοινωνικό σύνολο και την βλέπαμε ως ένα κομμάτι, ξέχωρο και ανεξάρτητο στην παιδαγωγική επιστήμη. Ως εκ τούτου θεωρούμε αναγκαίο να συμπεριλάβουμε και την κοινωνία ως τελικό αποδέκτη ενός πνευματικού προϊόντος, αυτού της νέας γενιάς των μελών της.
Η ανάπτυξη αυτού του συλλογισμού έγινε μέσα από ένα παραλληλισμό. Παρατηρήσαμε ότι η ισορροπία που συναντάμε στη φύση, στο σύμπαν, στο ηλιακό μας σύστημα θυμίζει σε μεγάλο βαθμό αυτό ακριβώς που συναντάμε και μέσα σε μια τάξη, μια αίθουσα διδασκαλίας, ένα ακαδημαϊκό αμφιθέατρο. .
Οι τέσσερις πλανήτες-μαθητές. Η επιλογή των διαφορετικών χρωμάτων δεν είναι τυχαία, αλλά συμβολίζει διαφορετικούς τύπους προσωπικότητας των μαθητών.
Η κοινωνία με τη μορφή τεσσάρων πλανητών μικρού μεγέθους, όπου ο κάθε πλανήτης συμβολίζει το άτομο ως ξεχωριστή οντότητα, ενώ η σύνδεση μεταξύ τους δημιουργεί ένα αδιαίρετο σύνολο, που βρίσκεται σε αλληλεπίδραση με τους κηδεμόνες των μαθητών και κατ΄ επέκταση τον δάσκαλο.
Οι κηδεμόνες εμφανίζονται ως δύο ξεχωριστοί πλανήτες σε προέκταση της ξύλινης ράβδου, στο κέντρο της οποιας είναι τοποθετημένη η κοινωνία.
Σχέδιο του Έργου
«Μηδείς αγεωμέτρητος εισίτω», έλεγε η επιγραφή στην είσοδο της Ακαδημίας του Πλάτωνα. Αγεωμέτρητος, σύμφωνα με τους αρχαίους φιλοσόφους ήταν αυτός που δεν αντιλαμβανόταν τις έννοιες της Δικαιοσύνης, της Ισότητας και της Ακρίβειας. Η τάξη, αλλά και ολόκληρο το σύστημα μαθητών-καθηγητών-γονέων-κοινωνίας είναι απαραίτητο να διέπεται από τις τρεις αυτές αρετές και να βρίσκεται σε αρμονική ισορροπία με τον “όλον”. Εκεί έγκειται η ουσία του γλυπτού και συνεπώς η ονομασία του.