Ο δάσκαλος

"Ο δάσκαλος"

Δημήτριος Αναγνωστόπουλος

Εμμανουήλ Αρχοντάκης

Αργυρώ Γιαννιώτη

Ευγενία Κανελλοπούλου

Ευάγγελος Καντάς

Ευαγγελία Μήτσιου


 
Η συνεχής σκέψη για τον ρόλο του δασκάλου ήταν ο καρπός, ώστε να ανθίσει η ιδέα του έργου τέχνης της ομάδας μας.
Το έργο μας απαρτίζεται από τρία διαφορετικά κομμάτια τον φάρο, το ηλεκτρικό κύκλωμα και τον τοίχο της μαθητικής αίθουσας, τα οποία αλληλοσυνδέονται.
Δεξιά της εικόνας υπάρχει ο φάρος, ο οποίος συμβολίζει τον δάσκαλο. Εκπέμποντας συνεχώς φως αποτελεί το ορόσημο του λιμανιού, έτσι και ο δάσκαλος αποτελεί ορόσημο της σχολικής αίθουσας, ενώ παράλληλα με το φως που ακτινοβολεί ο εκπαιδευτικός φωτίζει διανοητικά τους μαθητές του. Ο εκπαιδευτικός ενσαρκώνει το ρόλο ενός συνοδοιπόρου καθοδηγητή, όπου κύρια μελήματά του είναι η διαπαιδαγώγηση, η μάθηση, η προετοιμασία ένταξης στην κοινωνία και η αποδοχή της διαφορετικότητας, μέσω της οποίας η σχολική τάξη θα καταφέρει να εξελιχθεί και να φέρει αποτελέσματα. Όπως και κατ’ επέκταση η κοινωνία εξελίσσεται και προοδεύει όταν οι άνθρωποι τόσο αποδέχονται το διαφορετικό, όσο και συνεργάζονται με αυτό.

  Το ηλεκτρικό κύκλωμα απαρτίζει το κεντρικό κομμάτι του έργου τέχνης, το οποίο και συμβολίζει τον πρωταρχικό ρόλο των μαθητών στην διαδικασία της διδασκαλίας και γενικότερα της παιδαγώγησης, μιας και υποδηλώνει τους μαθητές.

Αναλυτικότερα κάθε λάμπα απεικονίζει και έναν μαθητή της σχολικής αίθουσας, για αυτό τον λόγο οι λάμπες είναι παραταγμένες κατά αυτόν τον τρόπο, αντικατοπτρίζει δηλαδή τα θρανία των μαθητών μιας πραγματικής αίθουσας, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. 


Σχέδιο του Έργου
Το τελευταίο κομμάτι του έργου είναι ο σχολικός τοίχος της αίθουσας, που υποδηλώνει την σταδιακή αλλαγή της σχολικής αίθουσας – του σχολικού κλίματος, έπειτα από την «επίδραση» του εκπαιδευτικού.