Όψεις και οπτικές: τα μάτια ως συνεχείς πρισματικές αναζητήσεις

" Όψεις και οπτικές: τα μάτια ως συνεχείς πρισματικές αναζητήσεις "

Παναγιώτης Γιαλός

Μαρίνα Κακουλάκη

Ιωάννα Κασιμάτη

Ιωάννης Μπουγιατιώτης

Νικολέττα Χατζή


Τα μάτια μπορούν να ιδωθούν ως «παράθυρα της ψυχής». Μέσα από αυτά διαφαίνονται τα βαθύτερα συναισθήματα, όνειρα, φόβοι και ανησυχίες που συχνά ηθελημένα ή μη κρατάμε κρυφά.
Το έργο μας αποτελεί μια ενεργή αρένα αντανακλάσεων στην οποία μετέχει ενεργά ο θεατής, ο οποίος ανιχνεύει τις όψεις που ταιριάζουν ή βρίσκονται σε αντίθεση με τα δικά του συναισθήματα- βιώματα και επιλογές.

Ψάχνει να βρει τον ιδανικό εκπαιδευτικό;

Αναμοχλεύει παρελθοντικές οπτικές που είχε ως μαθητής;

Προσπαθεί να αποφύγει τις όψεις που ανακύπτουν;

Ανακαλύπτει τις διάφορες οπτικές και στοχάζεται για τον ίδιο ως μελλοντικό εκπαιδευτικό;

Το έργο καλεί τον συμμετέχοντα θεατή στο να αρχίσει το δικό του ταξίδι αναζήτησης μέσα από την πολλαπλότητα των πρισμάτων.

Οι κύλινδροι ζωής αντικατοπτρίζουν τα βιώματα που συνθέτουν την προσωπικότητα- τις αξίες και στάσεις του εκπαιδευτικού, τα οποία στο πλαίσιο των αντικατοπτρισμών αποτελούν τα στοιχεία που συνθέτουν τις υπό εξερεύνηση όψεις. Ξεφυτρώνει από τη γη και με το πέρας του χρόνου καταλήγει να ανθοφορεί σε ένα τοπίο λουσμένο με ήλιο…

     

     

.

Οι πρισματικές σχέσεις συνθέτουν το πλέγμα των σχέσεων και αλληλεπιδράσεων που διαμορφώνονται μεταξύ εκπαιδευτικού- μαθητών, μαθητών- μαθητών, και εκπαιδευτικού- περιβάλλοντος και μαθητών- περιβάλλοντος.

Στο επίκεντρο υπάρχει ο προσωπικός στοχασμός- ενδοσκόπηση και η εσωτερική όψη του καθενός σχετικά με τα υποκείμενα και τις σχέσεις που υπάρχουν στο έργο.

 Τα σπασμένα θραύσματα του καθρέφτη, δείχνουν πως οι όψεις και οπτικές πρέπει να υπερβαίνουν τις προκαταλήψεις, να γίνονται αντιληπτά ως κομμάτια ενός όλου, ενώ ταυτόχρονα να έχουν το περιθώριο της μη- απολυτότητας.

Ο καθρέπτης κινείται πέραν της μοναδικής συμβολικής διάστασης και γίνεται ένα διαδραστικό αντικείμενο το οποίο επιτρέπει στους θεατές να γίνουν μέρος του έργου.