Emotions

Περίληψη του έργου

Ο εκσυγχρονισμός της εκπαιδευτικής πραγματικότητας, καθιστά ως προαπαιτούμενη την αντιμετώπιση του κοινωνικού φαινομένου που ονομάζεται σχολικός εκφοβισμός (διεθνής όρος bullying), ώστε να πάψει η βία, η επιθετικότητα, η συνειδητή προσπάθεια περιθωριοποίησης μαθητών, δημιουργώντας τους επώδυνες εμπειρίες που θα τους ακολουθούν για το υπόλοιπο της ζωής τους. Συνίσταται αναγκαία συνεπώς η πραγματοποίηση έρευνας, καθώς και η παρέμβαση ειδικών για να εκλείψει η εκδήλωση του φαινόμενο τόσο εντός, όσο και εκτός του σχολικού χώρου. Αυτό διότι οι διαπροσωπικές σχέσεις που διαμορφώνουν τα άτομα σε αυτό το τόσο κομβικής σημασίας χρονικό διάστημα, επιδρά σε εξαιρετικό βαθμό στην ακόμη διαπλαθόμενη προσωπικότητά τους.

Το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού, δυστυχώς δείχνει να αυξάνεται έστω και με αργούς ρυθμούς στον δυτικό κόσμο όπου και κυρίως ερευνώνται οι επιπτώσεις που επιφέρει στα θύματα, τους θύτες και τους παρατηρητές του. Στόχος λοιπόν του παρόντος καλλιτεχνικού έργου είναι η ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης, όσον αφορά τις εκδηλώσεις ενδοσχολικής βίας. Έτσι τα μέλη της ομάδας έπειτα από γόνιμο διάλογο έφτασαν στην σύλληψη της ιδέας του έργου, στο οποίο ως κεντρικό πρόσωπο αναπαρίσταται ένας μαθητης, απροσδιόριστου φύλου, συμβολίζοντας κάθε έφηβο που βιώνει κάποιας μορφής εκφοβισμό. Η φιγούρα του έργου έχει τοποθετηθεί σε φόντο, όπου τα χρώματα μεταβάλλονται από πιο σκούρα και μουντά σε πιο ανοιχτά και ζωηρά, υποδηλώνοντας την εύρεση ελπίδας και αντιμετώπιση κάθε δυσμενούς κατάστασης.

Τέλος στο έργο έχουν κολληθεί διάφορες φράσεις, που εκφράζουν τις σκέψεις και τα λόγια των θυτών, των παρατηρητών (με αρκετές φορές δυσδιάκριτα τα όρια μεταξύ θύτη και παρατηρητή), αλλά και όσων συμπαρίστανται στο μαθητή και ενισχύουν την προσπάθειά του, να αφήσει πίσω του την τοξικότητα που θέλησαν να του επιβάλλουν στη ζωή του. Το έργο μας ονομάζεται Emotions, μιας και αποτυπώνει τον καταπονημένο ψυχισμό των εφήβων που δέχονται σχολικό εκφοβισμό, αλλά και τα συναισθήματά τους όταν πια έχουν ξεπεράσει την δεδομένη παθογόνο κατάσταση. Για την δημιουργία του έργου χρησιμοποιήθηκαν τέμπερες, πινέλα, τυπώματα σε πλαστικές διαφάνειες και μακετόχαρτο, ενώ οι διαστάσεις του είναι 70×50 cm. Στην σύλληψη της ιδέας μας οδήγησαν προσωπικά μας βιώματα, και τα συνεχή ερεθίσματα που λαμβάνουμε στα πλαίσια του Προγράμματος Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Εκπαίδευσης του Ο.Π.Α..

Δημιουργοί του έργου:

Ευαγγελία Αλεπάκου Πληροφορικής  

Στυλιανή Λούκου Οικ. Επιστήμης  

Ελένη Νικολάου Πληροφορικής  

Μαρία Πανοπούλου Πληροφορικής 

Βασιλική Χαλκιοπούλου ΔΕΤ