H οδύνη

Περίληψη του έργου

Στο έργο μας απεικονίζεται ένας νέος άνθρωπος , μαθητής σχολείου. Πιο, συγκεκριμένα έχουμε απομονώσει το πρόσωπο του ώστε να δοθεί έμφαση στο βασικότερο εκφραστικό μέσο ενός ανθρώπου κατά την γνώμη μας. Το άτομο αυτό δέχεται σχολική βία και κυρίως σε μορφή λεκτικής βίας. Είναι συντετριμμένος και τόσο καταρρακωμένος που φτάνει στο σχεδόν ανέκφραστο. Τα σχόλια τα έχουμε τοποθετήσει γύρω του , πίσω του και προοδευτικά πάνω του καθώς θέλουμε να τονίσουμε ότι έχει γίνει ένα με αυτά χωρίς να αντιδρά. Ο τίτλος του έργου μας «Οδύνη» επιλέχθηκε για αυτό που ακριβώς εκφράζει εννοιολογικά , τον τεράστιο ψυχικό πόνο. Σκεφτήκαμε αρκετές λέξεις και φράσεις αλλά οδηγηθήκαμε σε αυτήν την μία λέξη που μπορεί όμως να εκφράσει με λιτό και περιεκτικό τρόπο την συναισθηματική κατάσταση του προσώπου στο έργο μας.

Ο τίτλος πιστεύουμε ότι προδιαθέτει ιδανικά τον ενδιαφερόμενο προς το έργο μας για την εικόνα που θα ακολουθήσει. Το οξύμωρο που θέλουμε να δείξουμε επίσης είναι πως μέσα από κοροϊδία και χλευασμό προκαλούνται στους θύτες γέλια ενώ ταυτόχρονα στο αντικείμενο μας τραύματα . Με συμβολικό τρόπο με το «HA-HA-HA» δίνουμε αυτή την διπλή διάσταση ώστε να αναφερόμαστε στα σχόλια που δέχεται αλλά και στα πικρά γέλια των θυτών . Η ομάδα, από την αρχή της ανάληψης της εργασίας, συμφώνησε πως θα ήθελε το έργο μας πάνω στο bullying να είναι κάτι που θα έχει διαστάσεις και θα είναι με την μορφή αντικειμένων. Αφού συμφωνήσαμε στα απλά υλικά και οικονομικά η ιδέα με το μπαλόνι προέκυψε κυρίως από τον Νίκο . Σε συναντήσεις που πραγματοποιήσαμε ο Θάνος , ο Πέτρος , η Χρύσα και ο Δημήτρης έβαλαν όλοι την πινελιά τους. Παράλληλα με το έργο μας αρχίσαμε την καταγραφή συναισθημάτων του πρωταγωνιστή αλλά και των δικών μας εντυπώσεων γύρω από το θέμα. Συζητήσαμε για τις δικές μας εμπειρίες και συνθέσαμε τα όσα αναλύουμε στο συνοδευτικό κείμενο του έργου μας. Προσδοκούμε μέσα από το τελικό μας αποτέλεσμα να δώσουμε ένα μήνυμα και να δείξουμε την δική μας οπτική για την σχολική βία.

Η κατακριτέα άποψη μας γύρω από το θέμα αλλά και η απόγνωση που πολύ νέοι και νέες βιώνουν θέλουμε να αποτελέσουν παρελθόν από την σχολική καθημερινότητα. Τα «HA-HA-HA» θέλουμε να αποτελούν αιτία χαράς για όλους και όχι γέλια που για κάποιους είναι κλάματα και βαθύτερα τραύματα. Κλείνοντας την περίληψη να αναφέρουμε την πολύτιμη βοήθεια που λάβαμε από τις υπεύθυνες εικαστικούς που μας έδωσαν εύστοχες κατευθύνσεις.

Δημιουργοί του έργου:

Τσαγκάλη Χρυσούλα Ελισάβετ 

Αρτσίτας Πέτρος-Ραφαήλ 

Σταυρουλάκης Αθανάσιος 

Παπασίνος Δημήτριος 

Πατεράκης Νικόλαος-Αριστοτέλης