"Αφήγηση μιας μαθητείας"

"Αφήγηση μιας μαθητείας"

Μπρέλλας Στυλιανός

Ξηρόκωστας Νικόλαος

Παπαφράγκα Σταυρούλα

Τσόπελα Αλεξάνδρα

Χρυσοχού Ειρήνη


 
Η προσπάθεια μας έγκειται στο να μπούμε στη θέση του μαθητή και να παρουσιάσουμε την καλλιτεχνική οπτική μας για το πώς φαίνεται ο διδάσκοντας μέσα από τα δικά του μάτια. Στοχεύουμε στην ανάδειξη των πολλαπλών πτυχών των δύο αυτών ρόλων, καθώς και την αλληλεπίδραση μεταξύ τους. 

      

     

     

Το έργο μας απεικονίζει τον καθηγητή και τους μαθητές, εστιάζοντας στον διαφορετικό τρόπο με τον οποίο βλέπει κάθε μαθητής τον καθηγητή του και τη διδασκαλία γενικά, είτε σαν ευκαιρία για εξέλιξη και δημιουργία είτε σαν κάτι που δεν έχει ενδιαφέρον ή δε μπορεί να παρακολουθήσει, λόγω αυξημένων υποχρεώσεων.

Αποτελείται από ένα κολλάζ με 3D στοιχεία, τα περισσότερα φτιαγμένα από χαρτί, τα οποία τοποθετήθηκαν πάνω σε έναν καμβά, χρωματισμένο με ακρυλικό χρώμα.

Εμπνευστήκαμε από τους καλλιτέχνες Γιάννη Ψυχοπαίδη, Αλέξη Ακριθάκη, Μαρσέλ Ντυσάν και Αρμάν.


Τα κενά που υπάρχουν στο κείμενο που αποτελεί τη μορφή του καθηγητή και δείχνουν ότι δεν είναι παντογνώστης, αλλά κάνει λάθη και μαθαίνει κι ο ίδιος απ΄τους μαθητές. Τα γρανάζια και το βιβλίο συμβολίζουν τον τρόπο σκέψης του και την ποικιλία γνώσεων και αξιών που μπορεί να μεταδώσει στους μαθητές του, ενώ η καρδιά την αγάπη του για τους μαθητές και τη διδασκαλία.

Ο πάνω αριστερά μαθητής γίνεται ανοιχτόμυαλος και δημιουργικός μέσα απ’τη διδασκαλία, ενώ ο πάνω δεξιά έχει ένα «κουβάρι» στο μυαλό του, που συμβολίζει τα ερεθίσματα και τα βιώματα που ήδη έχει αποκτήσει και «μπλέκονται» με αυτά που παίρνει από το σχολείο ή τον καθηγητή.

Στον κάτω αριστερά μαθητή τα post-it δείχνουν ότι έχει στο μυαλό του πολλές υποχρεώσεις, αλλά και προσωπικά ενδιαφέροντα που προσπαθεί να φέρει εις πέρας, ενώ ο κάτω δεξιά μαθητής δεν ενδιαφέρεται ουσιαστικά για το μάθημα και το μυαλό του είναι στις εξωσχολικές του δραστηριότητες, που τις βλέπει και σαν διαφυγή από τυχόν προβλήματα στο περιβάλλον του. 

Ο δρόμος συμβολίζει την καθοδήγηση των μαθητών από τον καθηγητή και δημιουργήθηκε από μία σύνθεση χρωμάτων που στη μέση καταλήγουν στο πράσινο, που είναι το χρώμα της ελπίδας.