Η Οικονομική εκπαίδευση στο Ελληνικό Λύκειο - Εκδήλωση «ΞΕΝΟΦΩΝ» 2022

Μια καινοτόμος έρευνα του Προγράμματος Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής της Εκπαίδευσης του ΟΠΑ σε συνεργασία με το εκπαιδευτικό περιοδικό «ΞΕΝΟΦΩΝ» για την ανάδειξη της αναγκαιότητας ενίσχυσης της Οικονομικής Εκπαίδευσης στο Ελληνικό Λύκειο

Πιστό στο όραμα του για μια ποιοτικότερη και πολυδιάστατη εκπαίδευση των μελλοντικών οικονομολόγων εκπαιδευτικών με γνώμονα την ενίσχυση της οικονομικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα, το Πρόγραμμα Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής της Εκπαίδευσης του ΟΠΑ συνέχισε για το ακαδημαϊκό έτος 2021/2022 μια μακρά πορεία επιστημονικής συνεργασίας με το περιοδικό «ΞΕΝΟΦΩΝ», απότοκο της οποίας είναι η από κοινού έρευνα που διενεργήθηκε με σκοπό την ανάδειξη της αναγκαιότητας ενίσχυσης της οικονομικής εκπαίδευσης στο Ελληνικό Λύκειο.

Η έρευνα που φιλοξενείται στο 7ο Τεύχος του περιοδικού, απευθύνθηκε τόσο σε Δημόσια όσο και Ιδιωτικά Λύκεια ανά την επικράτεια, με 354 μαθητές/-τριες να απαντούν σε ερωτήσεις που κινήθηκαν γύρω από 3 κεντρικά ερευνητικά ερωτήματα: α) Την σπουδαιότητα και την επάρκεια των οικονομικών γνώσεων στο Λύκειο, β) Την αναγκαιότητα επέκτασης της διδασκαλίας των οικονομικών και σε άλλες τάξεις του Λυκείου πέραν της Γ’, γ) Την σύνδεση της διδασκαλίας των οικονομικών στο Λύκειο με την στροφή στις οικονομικές σπουδές και σε επίπεδο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Η έρευνα, που συνυπογράφεται από την Επιστημονική Υπεύθυνη και Διδάσκουσα του Προγράμματος, Δρ Βασιλική Μπρίνια, τα μέλη της Επιστημονικής Ομάδας κ. Κωνσταντίνα Αντωνοπούλου, κ. Αλέξανδρο Δήμο, κ. Χρήστο Κατσιώνη και τον οικονομολόγο εκπαιδευτικό των Εκπαιδευτηρίων Αυγουλέα – Λιναρδάτου κ. Παναγιώτη Πρέντζα, ανέδειξε ως βασικά συμπεράσματα: α) Ότι οι μαθητές όλων των τάξεων ενδιαφέρονται για την οικονομική επιστήμη, είτε σε προπτυχιακό είτε σε μεταπτυχιακό επίπεδο, αν και η πλειοψηφία δεν θεωρεί ότι λαμβάνει τις απαραίτητες γνώσεις που χρειάζεται από το Λύκειο, και β) Ότι είναι επιτακτική η ανάγκη ενίσχυσης της οικονομικής εκπαίδευσης στο Λύκειο με επίκεντρο την επέκταση της ήδη υφιστάμενης κατεύθυνσης «Οικονομίας & Πληροφορικής» και στην Β’ Λυκείου, μιας και τα Οικονομικά είναι το μόνο πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα που δεν έχει συνέχεια από την Β’ προς την Γ’ Λυκείου.

Ευκαιρία περαιτέρω συζήτησης των ως άνω συμπερασμάτων, καθώς και των προοπτικών που υπάρχουν για την καθιέρωση μιας πιο ολιστικής οικονομικής εκπαίδευσης στο Ελληνικό Λύκειο υπήρξε η παρουσίαση του νέου τεύχους του περιοδικού «ΞΕΝΟΦΩΝ», που έλαβε χώρα στις φιλόξενες εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου Πειραιώς την Δευτέρα 20/06/2022. Κατόπιν ενός σύντομου χαιρετισμού των Αρχών του Πανεπιστημίου, καθώς και του Προέδρου του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος κ. Κωνσταντίνου Κόλλια, τον λόγο έλαβε ο Αρχισυντάκτης του Περιοδικού κ. Αριστείδης Νότης, παρουσιάζοντας συνοπτικά τα άρθρα και τις μελέτες που φιλοξενούνται στο νέο τεύχος. Ακολούθησαν οι ομιλίες του Δρ. Γεωργίου Αρχόντα και του Καθηγητή κ. Γεωργίου Πάνου, οι οποίοι ανέλυσαν την συμβολή στην Οικονομική Επιστήμη των τιμώμενων με βραβείο Nobel, Friedrich Hayek και Elinor Ostrom αντίστοιχα, με το πρώτο μισό της εκδήλωσης να ολοκληρώνεται με την ομιλία του Καθηγητή κ. Θεόδωρου Λιανού, σχετικά με τις θεωρίες Οικολογικής Ισορροπίας.

Στην συνέχεια, οι κ. Χρήστος Κατσιώνης και κ. Παναγιώτης Πρέντζας παρουσίασαν τα ευρήματα και τα συμπεράσματα της έρευνας σχετικά με την ανάδειξη της αναγκαιότητας ενίσχυσης της οικονομικής εκπαίδευσης στο Ελληνικό Λύκειο. Στη συνέχεια παρουσιάστηκαν από τον Καθηγητή Απόστολο Φιλιππόπουλο και τον Υποψήφιο Δρ. Κωνσταντίνο Σαραβάκο τα αποτελέσματα του Μαθητικού Διαγωνισμού του ΟΠΑ «Ερμής», καθώς και της Ελληνικής Οικονομικής Ολυμπιάδας αντίστοιχα.

Τέλος, για το έργο και την προσφορά τους στην Οικονομική Επιστήμη βραβεύθηκαν τόσο ο Καθηγητής κ. Νίκος Χριστοδουλάκης, όσο και ο εκπαιδευτικός κ. Παναγιώτης Γιαλέρης.

Την εκδήλωση συντόνισε η δημοσιογράφος του οικονομικού ρεπορτάζ της ΕΡΤ, κ. Ραλλού Αλεξοπούλου, ενώ όσοι και όσες παρέστησαν ανανέωσαν το ραντεβού τους για την επόμενη χρονιά και την παρουσίαση του 8ου τεύχους, με την ελπίδα, το όραμα για μια πιο σύγχρονη και προσαρμοσμένη στις ανάγκες των μαθητών οικονομική εκπαίδευση στην Ελλάδα να έχει αναπτυχθεί ακόμη περισσότερο.

Είναι ιδιαίτερη τιμή για το Πρόγραμμα Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής της Εκπαίδευσης του ΟΠΑ να αποτελεί μέρος των εξελίξεων που αφορούν την οικονομική εκπαίδευση στην Ελλάδα και μέσω της έρευνας και των καινοτόμων δράσεων που διενεργεί να συνεισφέρει σημαντικά σε αυτές.

Περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε στο 7ο τεύχος του περιοδικού «ΞΕΝΟΦΩΝ», που κυκλοφορεί: https://www.xenophonjournal.com/