Καινοτόμες δράσεις εαρινού εξάμηνου 2019 «Τέχνη και Εκπαίδευση» σε συνεργασία με την ΑΣΚΤ

"Όποιος αγαπάει πολύ, προσπαθεί πολύ και κατορθώνει πολλά. Και ό,τι γίνεται με αγάπη, γίνεται καλά"

Vincent Van Gogh, 1853-1890, Ολλανδός ζωγράφος


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Καινοτόμες δράσεις εαρινού εξάμηνου 2019

«Τέχνη και Εκπαίδευση» σε συνεργασία με την ΑΣΚΤ

Με την λήξη του χειμερινού εξαμήνου του 2018-2019 και συγκεκριμένα την Τετάρτη 9/1/2019 πραγματοποιήθηκαν δυο 2ωρες συναντήσεις στο ΟΠΑ με τις οποίες «άνοιξαν» οι δυο καινοτόμες επιτυχημένες δράσεις των τελευταίων ετών του Προγράμματος Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Εκπαίδευσης με την επιστημονική ευθύνη της Δρ Βασιλικής Μπρίνια: «Τέχνη και Εκπαίδευση» σε συνεργασία με την ΑΣΚΤ και «Επιχειρηματικότητα, Εκπαίδευση και Πολιτισμός» σε συνεργασία με το σωματείο Διάζωμα. Σε «αξίες» ανάγονται για το Πρόγραμμα Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Εκπαίδευσης η τέχνη και σύνδεσή της με την εκπαίδευση, η επιχειρηματικότητα και η σύνδεσή της με τον πολιτισμό μας, αξίες  οι οποίες θα πρέπει να καλλιεργούνται μέσα από την εκπαίδευση υποψήφιων εκπαιδευτικών-οικονομολόγων-πληροφορικής οι οποίοι θα εργαστούν στο μέλλον στην Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση.

Την Τετάρτη 9/1/2019 με την ενότητα «Τέχνη και Εκπαίδευση» με φετινό θέμα για το εαρινό εξάμηνο «Η πολυπρισματική εικόνα του δασκάλου», οι φοιτητές είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν με την εικαστικό κ. Ιωάννα Γράψα πως μπορεί να συνδεθεί η τέχνη με την διδασκαλία και την εκπαίδευση γενικότερα, καθώς και ιδέες για την εφαρμογή της στα οικονομικά μαθήματα και τα μαθήματα πληροφορικής στη Β/θμια εκπαίδευση. Συζητήθηκε γενικότερα η σημασία της τέχνης στην εκπαίδευση και πως μπορεί η τέχνη να αξιοποιηθεί για μια αποτελεσματική διδασκαλία. Η τέχνη είναι μια παγκόσμια γλώσσα που μπορεί να δημιουργήσει ένα κοινό έδαφος για επικοινωνία και αρμονική συνύπαρξη μέσα στο σχολείο.

Στόχος της καινοτόμας δράσης «Τέχνη και Εκπαίδευση» είναι οι συμμετέχοντες σε ομάδες, με τη βοήθεια βασικών γραφικών υλών ή άλλων μέσων να δημιουργήσουν τα εικαστικά έργα τους σε συνεργασία με την ΑΣΚΤ, αποτυπώνοντας τι σημαίνει για τον καθένα τους η πολυπρισματική εικόνα του δασκάλου. Στόχος του βιωματικού εργαστηρίου είναι να βοηθήσει τους φοιτητές να χρησιμοποιήσουν την τέχνη ως γλώσσα επικοινωνίας και να εκφραστούν μέσα από αυτήν. Στο πλαίσιο του εργαστηρίου θα υπάρξουν μια σειρά από βιωματικά εργαστήρια, επισκέψεις και συζητήσεις με γκαλερίστες, καλλιτέχνες, ψυχολόγους με αφορμή έργα τέχνης κλπ.