TEPArt AUEB 2022 - Διαδικτυακή Έκθεση Έργων Τέχνης

«Το να δημιουργείς είναι σαν να ζεις δυο φορές»

 Albert Camus, 1913-1960,

Γάλλος συγγραφέας, Νόμπελ 1957


Ο όρος bulling τα τελευταία χρόνια έγινε ευρύτατα γνωστός μέσα από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και τα σοκαριστικά περιστατικά ακόμη και αυτοκτονιών μαθητών.  Αφορά στην εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία καθώς και επιθετική συμπεριφορά που ασκείται από κάποιον προς κάποιον άλλο, ακόμη και ηλεκτρονικά, με σκοπό την επιβολή ή την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου, ανεξαρτήτως χώρου. Ο εκφοβισμός στο σχολείο δεν αφορά μόνον τον θύτη και το θύμα. Δεν είναι μια δυαδική κατάσταση. Καθοριστικός παράγοντας είναι οι παρατηρητές, εκείνη η ομάδα ατόμων ή ακόμη και αρμοδίων  που γνωρίζει ή βλέπει ή ακούει αλλά δεν κάνει επί της ουσίας τίποτα. Η σιωπή όμως είναι συνενοχή και για το θύμα είναι καταδικαστική για την υπόλοιπη ζωή του.

Αποφασίσαμε το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 στο Πρόγραμμα Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Εκπαίδευσης του ΟΠΑ σε συνεργασία με την ΑΣΚΤ να μοιραστούμε με την κοινότητα το οξύ αυτό κοινωνικό πρόβλημα: Το bulling στο σχολείο. Πιστεύω ότι όταν μοιράζεσαι και συζητάς ένα πρόβλημα, έχεις μεγάλη τύχη στη λύση του γόρδιου δεσμού. Όταν μοιράζεσαι ένα πρόβλημα, το βάρος μικραίνει και μια χαραμάδα αισιοδοξίας ανοίγει...

Η διαδικτυακή έκθεση των φοιτητών/τριών του Προγράμματος Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Εκπαίδευσης του ΟΠΑ ανοίγει έναν δρόμο συζήτησης-αναζήτησης. Εξετάζει μέσα από την τέχνη όψεις του προβλήματος και τελικά αναδεικνύει το κοινωνικό πρόβλημα του σχολικού εκφοβισμού, όποια μορφή και αν έχει.

Το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού είναι πολυδιάστατο και απαιτεί την εμπλοκή πολλών κοινωνικών παραγόντων για την πρόληψη και τη μείωσή του. Για να είναι δραστική η αντιμετώπισή του οφείλουν όλοι οι φορείς κοινωνικοποίησης να λάβουν τα μέτρα τους. Ελπίζουμε ότι ο κοινωνικός αυτός διάλογος που ανοίγουμε μέσα από την τέχνη να λειτουργήσει ως ερέθισμα για αναστοχασμό στην εκπαιδευτική κοινότητα και ανάληψη ενεργητικών δράσεων από την πολιτεία για την επίλυση του χρόνιου αυτού προβλήματος που έχει οδυνηρές συνέπειες στη ζωή των ανήλικων θυμάτων.

Ευχαριστώ από καρδιάς για την μακροχρόνια, εξαιρετική συνεργασία μας την ομάδα της δράσης «Τέχνη και Εκπαίδευση»: την Δρ Ειρήνη Γιαννημάρα-ΑΣΚΤ, την Χριστιάννα Ασπρούλη-εικαστικό της ΑΣΚΤ, την Δέσποινα Βαξεβανίδη-εικαστικό της ΑΣΚΤ, την Τατιάνα May-Καλλέργη-επιμελήτρια της διαδικτυακής έκθεσης εικαστικό-ψυχολόγο-παιδαγωγό, την ψυχαναλύτρια Μαριάννα Τσιτσοπούλου και τον εικαστικό της ΑΣΚΤ Γιώργο Σταματάκη.

Συγχαρητήρια σε όλες τις ομάδες για τα εικαστικά έργα που φιλοτέχνησαν!


Δρ Βασιλική Μπρίνια, Επιστημονική υπεύθυνη Προγράμματος Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Εκπαίδευσης, ΟΠΑ, Επιστημονική υπεύθυνη της δράσης «Τέχνη και Εκπαίδευση» σε συνεργασία με την ΑΣΚΤ


Άλλη μια χρονιά της επιτυχημένης πολυετούς και δημιουργικής συνεργασίας μας με το Πρόγραμμα Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Εκπαίδευσης του ΟΠΑ- καινοτόμος δράση «Τέχνη και Εκπαίδευση» και την επιστημονική υπεύθυνη Δρ Βασιλική Μπρίνια, ολοκληρώθηκε με επιτυχία.

Για μια ακόμη χρονιά συνεργαστήκαμε εξαιρετικά όλοι μαζί καινοτομώντας, συνδιαμορφώνοντας, δημιουργώντας και εστιάζοντας για φέτος στη θεματική «το Bulling στο σχολείο» που παραμένει (δυστυχώς) επίκαιρη. Ελπίζουμε μέσα από τα έργα τέχνης που φιλοτεχνήθηκαν να συνδράμαμε στον προβληματισμό για το κοινωνικό αυτό πρόβλημα και στην ανάγκη που υπάρχει για την άμεση επίλυσή του.

Συγχαρητήρια στις ομάδες!

Δρ Ειρήνη Γιαννημάρα, Διδάσκουσα διδακτικής της τέχνης, υπεύθυνη της δράσης για την ΑΣΚΤ


Το Πρόγραμμα Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Εκπαίδευσης του ΟΠΑ, με  επιστημονική υπεύθυνη της καινοτόμου δράσης «Τέχνη και Εκπαίδευση» σε συνεργασία με την ΑΣΚΤ, την Δρ Βασιλική Μπρίνια,  αποσκοπεί στην πολύπλευρη και ολοκληρωμένη παιδεία των φοιτητών/τριών- τους μελλοντικούς μας εκπαιδευτικούς. Η τέχνη είναι διττά σημαντική στην παιδεία των μελλοντικών εκπαιδευτικών: Οι φοιτητές/τριες προσεγγίζουν την εκπαίδευσή τους με μια νέα, δημιουργική ματιά και στη συνέχεια έχουν στη διάθεσή τους ένα σημαντικό εκπαιδευτικό εργαλείο για την διδασκαλία των οικονομικών στο σχολείο, αυτό της Τέχνης. Η μεθοδολογία που ακολουθείται στην δράση «Τέχνη και Εκπαίδευση» είναι καινοτόμα και ακολουθεί προοδευτικά εκπαιδευτικά μοντέλα. Το θέμα της φετινής εικαστικής έκθεσης «Το bulling στο σχολείο» εγείρει τον προβληματισμό και αναδεικνύει την ανάγκη για την ουσιαστική αντιμετώπισή του.

Είναι μεγάλη μου χαρά και τιμή να είμαι και φέτος μέρος της εξαιρετικής αυτής, γεμάτης δημιουργικότητα, ομάδας!

Συγχαρητήρια στις ομάδες των εικαστικών έργων και στην ομάδα της καινοτόμου δράσης!

Η επιμελήτρια της διαδικτυακής εικαστικής έκθεσης

Τατιάνα May – Καλλέργη, Artist-Art Educator  

Παρακάτω φαίνονται τα εξώφυλλα των έργων τέχνης. Κάθε ένα είναι μοναδικό και μπορείτε να το παρατηρήσετε κλικάροντας στην αντίστοιχη εικόνα.

"Οι Λέξεις Όντως Πονάνε"
"H οδύνη"
"Tabula Rasa"
"Λέξεις που ανήκουν στα σκουπίδια"
"Σχολικός εκφοβισμός"
"Γολγοθάς του σχολικού εκφοβισμού"
"Emotions"
"Εκείνοι..."
"Ταυτίζεσαι και εσύ;"