Testimonials Αποφοίτων

Αναστασία Γρίβα, Λέων Γαβαλάς
Υποψήφιοι διδάκτορες Τμήματος ΔΕΤ

“Μετά από μια 10ετή επαφή με την κοινότητα φοιτητών, αποφοίτων και καθηγητών του ΔΕΤ μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι η επιλογή των σπουδών μας ήταν η καλύτερη που μπορούσαμε να κάνουμε σε ένα ελληνικό πανεπιστήμιο.

Αυτή τη στιγμή παράλληλα με τις διδακτορικές μας σπουδές δραστηριοποιούμαστε επιχειρηματικά στο αντικείμενο των mobile shopper marketing και των retail analytics. Το 2012 ολοκληρώσαμε τις προπτυχιακές μας σπουδές στο ΔΕΤ. Στη συνέχεια ακολουθήσαμε διαφορετικές μεταπτυχιακές σπουδές στα Πληροφοριακά Συστήματα και στο MBA International, ενώ τώρα είμαστε και πάλι στο ΔΕΤ υποψήφιοι διδάκτορες.

Το προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών του ΔΕΤ καλύπτει αρκετά αντικείμενα, ερχόμενο απέναντι  από το μοντέλο εξειδίκευσης που υπήρχε μέχρι πρόσφατα στην αγορά εργασίας. Η δυνατότητα κατανόησης διαφορετικών αντικειμένων, τεχνικών και business, προσωπικά μας έδωσε τη δυνατότητα να επικοινωνούμε ανάμεσα στους δύο κόσμους και να μπορούμε να προτείνουμε τεχνικές λύσεις που έδιναν αξία σε πραγματικά προβλήματα της αγοράς.

Κάνοντας ανασκόπηση στη βάση του Συλλόγου Αποφοίτων ΔΕΤ, διαπιστώνουμε ότι πάνω από το 97% των συμφοιτητών μας αυτή τη στιγμή εργάζεται σε θέση σχετική με το αντικείμενο μας.  Το εντυπωσιακό νούμερο σχετίζεται τόσο με το σωστό timing και τις πρακτικές γνώσεις που αποκτάς στο πλαίσιο του συγκεκριμένου προγράμματος σπουδών, αλλά και ένα σύνολο παραγόντων που έχουν να κάνουν περισσότερο με τα ερεθίσματα και τα soft skills που αναπτύσσεις χάρη στη δομή του προγράμματος. Αυτό το πρόγραμμα εξελίσσεται σταθερά, όπως διαπιστώνουμε από την επαφή με φοιτητές ΔΕΤ οι οποίοι σε κάποια αντικείμενα ίσως έχουν περισσότερες γνώσεις από εμάς.

Αυτό το συνδυαστικό υπόβαθρο το αξιοποιήσαμε στη μέχρι στιγμής εμπειρία μας σαν ερευνητές και σύμβουλοι επιχειρήσεων, αλλά και στην επιχειρηματική δραστηριότητα που ξεκινήσαμε πρόσφατα.

Πέρυσι βγάλαμε στην αγορά την εφαρμογή bespot (bespot.me), προσφέροντας μια υπηρεσία loyalty και analytics για τον κλάδο του λιανεμπορίου, η οποία βραβεύτηκε από το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών στο πλαίσιο του προγράμματος ανοιχτής καινοτομίας The Digital Gate

Παράλληλα η Αναστασία διακρίθηκε στο διαγωνισμό Ennovation με το πρώτο βραβείο για την επιχειρηματική αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της έρευνας της. Περισσότερες πληροφορίες στο shopmind.gr.

Κλείνοντας, τόσο το ΔΕΤ όσο και η ερευνητική μας δραστηριότητα από το προπτυχιακό επίπεδο στο εργαστήριο ELTRUN μας έδωσε δεξιότητες και γνώσεις για να μπορούμε να αναπτύξουμε σωστά ψηφιακά προϊόντα.”

Βαγγέλης Γιαννίκας
Αναπληρωτής Καθηγητής, School of Management, University of Bath

“Έχοντας κλείσει μια δεκαετία από τότε που αποφοίτησα από το ΔΕΤ, συνειδητοποιώ ότι η τεράστια επιτυχία του ίσως να μην είναι τα υψηλά επίπεδα ικανοποίησης των φοιτητών του ή οι υψηλές θέσεις προτίμησης στο μυαλό υποψηφίων φοιτητών. Είναι μάλλον το γεγονός πως, ακόμα και 10-15 χρόνια μετά, οι απόφοιτοί του τμήματος (από όλα τα επίπεδα σπουδών) μιλούν με τα καλύτερα λόγια για μια ομάδα ανθρώπων —καθηγητών και διοικητικού προσωπικού­­— που τους βοήθησαν να αναπτυχθούν, να βελτιωθούν και να χτίσουν τα θεμέλια μιας επιτυχημένης καριέρας. Που μιλούν για ένα τμήμα που θα επέλεγαν με κλειστά μάτια αν αποφάσιζαν σήμερα για τις σπουδές τους, που επιστρέφουν σε αυτό με την πρώτη ευκαιρία για τα πουν με τους καθηγητές τους, που ακόμα επαινούν στους φίλους και συναδέλφους τους.

Το επίπεδο των σπουδών, η ποιότητα του εκπαιδευτικού προσωπικού, η σχέση που έχει το τμήμα με τον αγορά και τη βιομηχανία, είναι γνωστά. Ίσως από τα σημαντικότερα πράγματα που με δίδαξε το τμήμα (και που πραγματικά πιστεύω ότι οφείλεται στο συγκεκριμένο τμήμα) είναι η πεποίθηση πως με σκληρή δουλειά, συγκεκριμένους στόχους, κατάλληλες συνεργασίες, όρεξη και μεράκι, η εξέλιξη και η πρόοδος είναι αναπόφευκτη. Προσωπικά, κάπως έτσι κατάφερα να συνεχίσω τις σπουδές που και να ξεκινήσω μια ακαδημαϊκή καριέρα στην Αγγλία και αντίστοιχα παραδείγματα από αποφοίτους του ΔΕΤ είναι πολλά.

Γνωρίζω πως όλα αυτά ίσως ακούγονται υπερβολικά, και ίσως φέρνουν περισσότερο σε διαφήμιση του τμήματος, αλλά είναι γεγονός ότι η ζωή μου, τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο, θα ήταν πολύ διαφορετική αν το 2005 δεν είχα αποφασίσει να φοιτήσω στο ΔΕΤ. Το ίδιο βιώνω για πολλούς φίλους από το τμήμα που έχουν χτίσει επιτυχημένες καριέρες σε Ελλάδα και εξωτερικό· οπότε μάλλον δεν είμαι ο μόνος.”

Δρ. Αθανάσιος Γκούρας
HR specialist

“Από την πρώτη στιγμή που μπήκα στο τμήμα, σαν προπτυχιακός φοιτητής, το DNA της αριστείας, της διάκρισης και της υψηλής ποιότητας ερευνητικού και ακαδημαϊκού περιεχομένου ήταν διάχυτο. Και ήταν μόλις η δεύτερη χρονιά που λειτουργούσε το τμήμα. Αμέσως αντιλήφθηκα ότι κάναμε το perfect match και ήμουν ιδιαίτερα χαρούμενος για την επιλογή μου αυτή. Ο χρόνος έδειξε ότι αυτές οι αξίες ρίζωσαν βαθιά μέσα μου και με εξέλιξαν σαν ακαδημαϊκό και σαν επαγγελματία στο ευρύτερο χώρο του Ανθρώπινου Δυναμικού. Σε ένα κόσμο που φαίνεται να συμβιβάζεται με την μετριότητα και το "πασάλειμμα", εγώ νιώθω δυνατός και να στέκομαι καλά στα πόδια μου στο πεδίο της επιστήμης. Γιατί ακριβώς αυτό το DNA με έμαθε να διεκδικώ, να μην συμβιβάζομαι και να παλεύω για το βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα. Ευχαριστώ από καρδιάς όλους εκείνους τους ανθρώπους του τμήματος που συνέβαλαν σε αυτό.”

Δημήτρης Ευσταθόπουλος
Project Leader, The Boston Consulting Group

“Η πορεία μου ξεκίνησε το 2000 με την έναρξη των σπουδών μου στο ΔΕΤ, ένα νεοφυές τότε τμήμα με διττή ταυτότητα και πολλά υποσχόμενη εξέλιξη. Μία από τις βασικές ανησυχίες μας τότε, ήταν ότι έλλειπε μια ξεκάθαρη ταυτότητα που θα μας έδινε το συγκριτικό πλεονέκτημα στην αγορά εργασίας. Φοβόμασταν ότι παίρναμε ερεθίσματα από μία ευρεία γκάμα επιστημονικών κατευθύνσεων, αλλά μικρή εξειδίκευση σε κάτι συγκεκριμένο.

Έχοντας διανύσει πάνω από μία δεκαετία στον τραπεζικό τομέα και τις συμβουλευτικές υπηρεσίες, έχω πλέον πειστεί ότι αυτή η ευρύτητα γνωστικών πεδίων αποτελεί ένα εξαιρετικό πλεονέκτημα του ΔΕΤ για δύο βασικούς λόγους.

Αφενός, ο σημερινός manager καλείται να διαχειριστεί μία πληθώρα προβλημάτων η λύση των οποίων συχνά ακουμπάει σε διάφορα πεδία. Για παράδειγμα, ο HR manager θα χρειαστεί να κατανοήσει θέματα δεδομένων και systems integration (π.χ. στο πλαίσιο μίας συγχώνευσης), ενώ ο CTO/CIO θα κληθεί να κατανοήσει αρχές marketing για την ανάπτυξη του τελευταίου app της εταιρείας. Η επιτυχία συνίσταται στο να δημιουργούμε συνέργειες καθώς δουλεύουμε για την εκπλήρωση των οργανωσιακών στόχων, κάτι που απαιτεί γέφυρες μεταξύ γνωστικών αντικειμένων και κοινή γλώσσα επικοινωνίας.

Αφ’ ετέρου, έχω εκτιμήσει την ευελιξία που μου προσέφερε η ευρεία πλατφόρμα γνωστικών πεδίων στο να πάρω πολλαπλά ερεθίσματα σε αναζήτηση αυτού που μου ταίριαζε. Πιστεύω ότι οι προτιμήσεις αλλάζουν όταν ο φοιτητής έρθει σε επαφή με το μάθημα, πόσο δε μάλλον όταν δει την εφαρμογή του στην πράξη. Έχοντας εκτεθεί σε διαφορετικά μαθήματα και μετά από την πρακτική άσκηση, οι φοιτητές του ΔΕΤ έχουν την ωριμότητα να επιλέξουν την εξειδίκευση που επιθυμούν, καθώς και να αλλάξουν πορεία στην συνέχεια πατώντας πάνω στα θεμέλια που έχουν ήδη χτίσει. Αυτό αποτελεί ένα αδιαμφισβήτητο πλεονέκτημα στην σημερινή αγορά εργασίας των ρευστών εργασιακών σχέσεων και συχνών αλλαγών.

Αναλογιζόμενος την μέχρι τώρα πορεία μου μπορώ να πω με πεποίθηση ότι οι σπουδές μου στο ΔΕΤ μου έδωσαν εξαιρετικές βάσεις για να προχωρήσω σε μια πληθώρα επαγγελματικών επιλογών σε μία μέχρι τώρα δημιουργική καριέρα. Εύχομαι το ίδιο για τους τωρινούς και μελλοντικούς φοιτητές του.”

Δρ. Δημήτρης Ζήσης
School of Management, University of Bath

“Κάνοντας ανασκόπηση και απολογισμό με αφορμή την ορκωμοσία, νιώθω ότι η απόφαση να πραγματοποιήσω στο ΔΕΤ τις διδακτορικές μου σπουδές υπό την καθοδήγηση του Καθηγητή Ιωάννου, ήταν 100% σωστή. Νιώθω τιμή και τύχη για αυτή την επιλογή, παρά τους αρχικούς ενδοιασμούς μου να αφήσω το πανεπιστήμιο στο οποίο είχα ολοκληρώσει τόσο τις προπτυχιακές όσο και τις μεταπτυχιακές μου σπουδές με ιδιαίτερη επιτυχία. Στο ΔΕΤ, το εύρος των ερεθισμάτων που μπορείς να δεχθείς και οι δεξιότητες που μπορείς να αναπτύξεις, δεν περιορίζονται σε ένα τομέα γιατί το τμήμα δρα σαν ένα «μωσαϊκό» που όλα τα συστατικά του είναι σε απόλυτη αρμονία, δίχως αυτό να οδηγεί σε μια Βαβέλ. Το αποτέλεσμα είναι να μπορείς κατά κύριο λόγο να καλλιεργήσεις την προσωπικότητά σου και στη συνέχεια να προάγεις την έρευνα. Ο λόγος μπορεί να φαντάζει απλός, αλλά είναι ιδιαίτερα σημαντικός στο δυναμικό περιβάλλον που αλληλοεπιδρούμε και καλούμαστε να λαμβάνουμε αποφάσεις καθημερινά. Είναι ένα άκρως υγιές περιβάλλον στο οποίο παρέχονται όλα τα εφόδια στους νέους ανθρώπους για ανάπτυξη και ευημερία.”

Γιώργος Θεοδώρου
Απόφοιτος Τμήματος ΔΕΤ

“Aκολουθώ μεταπτυχιακές σπουδές στο Imperial College London με τίτλο MSc in Computing, Machine Learning & Artificial Intelligence. Σκοπός του άθρου είναι να σας μεταφέρω τις εμπειρίες και εντυπώσεις μου σχετικά με τη μετάβαση στις μεταπτυχιακές σπουδές.

Πριν ξεκινήσω τις μεταπτυχιακές σπουδές, η μεγαλύτερη ανησυχία μου ήταν να αντεπεξέλθω στο επίπεδο γνώσεων που θα απαιτούσε ένα Master στο ICL, καθώς γνώριζα ότι απαιτούνταν γνώσεις προχωρημένων μαθηματικών και στατιστικής. Παρ’ολα αυτά, στην πορεία διαπίστωσα ότι οι γνώσεις μου από το ΔΕΤ, ήταν αρκετές ώστε να επιτρέπουν την επιτυχή παρακολούθηση των μαθημάτων και την επιτυχία στις εργασίες και τις εξετάσεις. Eδώ αξίζει να σημειωθεί ότι για την επιτυχή παρακολούθηση ενός τμήματος με αντικείμενο τη μηχανική μάθηση, απαιτείται άριστη γνώση τριών βασικών πυλώνων: γραμμικής άλγεβρας, στατιστικής και γλώσσας προγραμματισμού Python.

Ως απόφοιτος του τμήματος ΔΕΤ είχα διδαχθεί σε υψηλό βαθμό όλους τους προαναφερθέντες γνωστικούς τομείς. Αναλυτικότερα, τα δύο μαθήματα του πρώτου έτους, «Μαθηματικά Ι» και «Μαθηματικά ΙΙ» καλύπτουν επαρκώς το γνωστικό πεδίο της γραμμικής άλγεβρας. Εν συνεχεία, τα μαθήματα «Ποσοτικές Μέθοδοι στην Οικονομία και Διοίκηση Ι» και «Ποσοτικές Μέθοδοι στην Οικονομία και Διοίκηση ΙΙ» εφοδιάζουν τον φοιτητή του τμήματος με τις απαιτούμενες γνώσεις στατιστικής. Τέλος, μέσα από το μάθημα «Αλγόριθμοι και Δομές Δεδομένων» οι φοιτητές αποκτούμε ευχέρεια στη γλώσσα προγραμματισμού Python. Επιπρόσθετα, το γεγονός ότι τα περισσότερα μαθήματα συνοδεύονται από μία ή περισσότερες υποχρεωτικές εργασίες, με βοήθησε αφάνταστα στο να οργανώνω και να εκπονώ εργασίες που, επίσης, χρειάστηκαν στο μεταπτυχιακό μου.

Εν κατακλείδι, θα παρότρυνα όσους φοιτητές του τμήματος ενδιαφέρονται να συνεχίσουν σε μεταπτυχιακές σπουδές στον τομέα του Computing και διακατέχονται από υψηλές φιλοδοξίες και θέληση, να επιδιώξουν μεταπτυχιακές σπουδές στα καλύτερα Πανεπιστήμια του κόσμου.”

Δρ. Αγγελική Καραγιαννάκη
Λέκτορας (ΠΔ/407) Τμήματος Πληροφορικής, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Διευθύντρια του Κέντρου Στήριξης Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας (ACEin) του ΟΠΑ

“Και κάπως έτσι ύστερα από σχεδόν 20 χρόνια μου ζητήθηκε να γράψω κάτι για το Τμήμα που επηρέασε όλη μου την επαγγελματική πορεία. Θυμάμαι τον εαυτό μου, μαθήτρια στα Γιάννενα, να πηγαίνω με τους γονείς μου σε ένα γραφείο επαγγελματικού προσανατολισμού (όχι, δεν υπήρχε ιντερνετ τότε να ψάξεις μόνος σου...). Ήμουν άριστη μαθήτρια, αλλά δεν ήμουν σίγουρη για το τι θέλω να κάνω στη ζωή μου. Ήξερα μόνο τι να αποκλείσω καθώς δεν μπορούσα να φανταστώ τον εαυτό μου γιατρό ή δικηγόρο. Ανάμεσα λοιπόν στα χαρτιά που μου έδωσε εκείνο το γραφείο ήταν και ένα που αφορούσε νέα τμήματα, ανάμεσα σε αυτά και το ΔΕΤ. Μόλις είδα το όνομά του μου έκανε «κλικ» καθώς φαινόταν να συνδυάζει θεματικές περιοχές κάτι που μου άρεσε πολύ και έτσι το επέλεξα. Ευτυχώς για μένα, οι γονείς μου με στήριξαν καθώς με τη βαθμολογία που είχα περνούσα όπου ήθελα και διάλεξα τότε ένα τμήμα που ούτε οι ίδιοι μπορούσαν να επικοινωνήσουν σε όσους τους ρωτούσαν που πέρασε η Αγγελική.

Έτσι το 2000 διέσχισα την πύλη στην Πατησίων και ξεκίνησαν οι σπουδές μου. Δεν μπορώ να πω ότι ήμουν η άριστη φοιτήτρια. Είχα επιλέξει εκείνα τα χρόνια να τα χαρώ και να μην επενδύω όλο το χρόνο μου στο διάβασμα. Παρόλα αυτά, παρακολουθύσα τα περισσότερα μαθήματα, αφιέρωνα ουσιαστικό χρόνο στις εργασίες που ήταν από τότε πολλές αλλά που σου ανέπτυσσαν πολλές δεξιότητες, οι καθηγητές ανοιχτοί στην επικοινωνία, οι σημειώσεις «ανέβαιναν» στο portal (και όλοι οι φοιτητές των άλλων τμημάτων μας ζήλευαν για αυτό...). Τελειώνοντας το ΔΕΤ, πήγα για μεταπτυχιακό στο Warwick στην Επιχειρησιακή Έρευνα. Γυρνώντας επειδή πάντα ήταν στόχος μου η διδασκαλία και η έρευνα αποφάσισα να κάνω διδακτορικό. Έτσι μίλησα πρώτα στους καθηγητές του ΔΕΤ (και συγκεκριμένα στον Καθηγητή Γεώργιο Δουκίδη) και μου έδωσαν αυτή την ευκαιρία!

Σήμερα, αποτελώ μέλος του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Επιχειρείν ELTRUN όπου συνεχίζω την έρευνα μου, ενώ ταυτόχρονα διδάσκω και κάποια μαθήματα στο ΔΕΤ (ναι ύστερα από τόσα χρόνια κατάφερα να βρεθώ στην απέναντι πλευρά και να δω τους νέους φοιτητές του ΔΕΤ με τρομερή όρεξη και πάθος να εξελιχθούν). Τέλος, βασική μου ενασχόληση αποτελεί ο συντονισμός του Κέντρου Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας ACEin του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ). Πρόκειται για ένα χώρο φιλοξενίας επιχειρηματικών ομάδων και start-up δομών, δηλαδή μικρών ομάδων φοιτητών, αποφοίτων και ερευνητών που δουλεύουν πίσω από την ανάπτυξη μίας καινοτόμου ιδέας και προετοιμασία για έξοδό της στην αγορά με την υποστήριξη και το συντονισμό του πανεπιστημίου. Εφόσον μία ιδέα ωριμάσει σε προϊόν ή υπηρεσία και κερδίσει την αποδοχή της αγοράς, οι ομάδες αυτές εξελίσσονται σε start-up επιχειρήσεις, αποκτούν πελατεία και σταδιακά αυτονομούνται. Αν και για την ώρα η ύπαρξη μιας τέτοιας θερμοκοιτίδας όπως το ACEin σε περιβάλλον Πανεπιστημίου αποτελεί εξαίρεση στη χώρα μας, είναι ένας θεσμός που έχει καθιερωθεί σε όλα τα πανεπιστήμια του εξωτερικού. Στόχος μου μέσα από αυτή μου την ενασχόληση είναι να διαμεσολαβεί το ίδιο το πανεπιστήμιο για την επαφή των νέων με την πραγματικότητα των επιχειρήσεων και της αγοράς. Συχνά βλέπει κανείς στα αντίστοιχα με το ACEin κέντρα τις start-up ομάδες να δουλεύουν από κοινού με στελέχη επιχειρήσεων στο πλαίσιο προγραμμάτων ανοικτής καινοτομίας. Αυτό συντελεί όχι μόνο στην εξοικείωσή τους με το σκέπτεσθαι και τους προβληματισμούς των επιχειρήσεων, αλλά, έχοντας άμεσο πρακτικό αντικείμενο και σκοπό, τους μεταβιβάζει εξειδικευμένη τεχνογνωσία και τους ωθεί σε σημαντική επιχειρηματική επιτάχυνση.”

Φώτιος Κατσιγιάννης
Διδακτορικός Φοιτητής
, Σχολή Διοίκησης του Πανεπιστημίου του Λάνκαστερ (Lancaster University Management School)
Ερευνητής σε θέματα επιχειρησιακής έρευνας, Κέντρο Μεταφορών και Συστημάτων Διανομής και Αποθήκευσης (CENTRAL)

“Η τελετή ορκωμοσίας μου, στάθηκε αφορμή για να νοσταλγήσω τις σπουδές μου στο ΔΕΤ. Το τμήμα αποτελεί έναν φάρο καινοτόμου γνώσης την ώρα που η χώρα μας παραμένει στάσιμη σε πολλούς κλάδους. Διατηρώντας τον φοιτητοκεντρικό του χαρακτήρα προσφέρει άριστο τεχνικό υπόβαθρο και ευκαιρίες σε ένα ευρύ φάσμα επιστημονικών τομέων. Οι καθηγητές και το επιστημονικό προσωπικό είναι πάντα προσιτοί για να λύσουν απορίες και να παράσχουν συμβουλές και ευκαιρίες καριέρας. Πρόκειται για ένα τμήμα που είναι άκρως συνδεδεμένο με την επιχειρηματική δραστηριότητα της χώρας μας’ πράγμα σπάνιο για τα δημόσια ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα.

Από το πρώτο κιόλας έτος της φοίτησής μου, συμμετείχα μαζί με συμφοιτητές μου σε επιχειρηματικούς διαγωνισμούς κατακτώντας έτσι την πρώτη θέση σε δύο από αυτούς (CruiseInn 2016, Social Impact Award 2014). Η πιο έντονη εμπειρία μου από το τμήμα ήρθε κατά το τρίτο έτος όπου συμμετείχα στο πρόγραμμα Erasmus λαμβάνοντας δεύτερο πτυχίο (double degree) από την Σχολή διοίκησης του Στρασβούργου. Αργότερα, απασχολήθηκα στο επιστημονικό εργαστήριο του τμήματος, TRANSLOG ενισχύοντας έτσι τις γνώσεις μου πάνω στην κατεύθυνσή μου (Εφοδιαστική Αλυσίδα). Τέλος, μου δόθηκε η ευκαιρία να κάνω πράξη όσα έμαθα σε μία μεγάλη πολυεθνική εταιρεία τροφίμων, αποκτώντας έτσι σημαντική επαγγελματική εμπειρία πριν ακόμα τελειώσω τις σπουδές μου.

Όντας, πλέον υπότροφος διδακτορικός φοιτητής στην Αγγλία, μπορώ να πω ότι οι γνώσεις που αποκόμισα, η φιλοσοφία που μου προσέδωσε το τμήμα αλλά και οι γνωριμίες απέκτησα, μου έδωσαν την δυνατότητα να συνεχίσω σπουδές μου αλλά και να καταστώ ανταγωνιστικός στον κλάδο μου.

Κλείνοντας, δεν θα ήταν υπερβολή να τονίσω πως το ΔΕΤ το συναντάω παντού! Συμφοιτητές μου σπουδάζουν στα καλύτερα πανεπιστημιακά ιδρύματα και στελεχώνουν μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου ενώ οι καθηγητές του εκδίδουν στα καλύτερα επιστημονικά περιοδικά. Είναι μία σχολή χτισμένη με μεράκι και αγάπη που αντιμετωπίζει υπαρκτές ανάγκες και επιφέρει σημαντικό αντίκτυπο εντός και εκτός συνόρων.”

Δρ. Μαρία Κεχαγιά
Software Engineering Research Group, Delft University of Technology

“Αυτό που κάνει το ΔΕΤ να ξεχωρίζει είναι το μεράκι και η θέληση για αριστεία. Ως προπτυχιακή και διδακτορική φοιτήτρια του τμήματος, έχω πάντα να θυμάμαι ανθρώπους στους τομείς των επιχειρήσεων και της τεχνολογίας να προσπαθούν να αλλάξουν τα πράγματα προς το καλύτερο. Η εξέλιξη αυτή φαίνεται από τη σύγχρονη διδασκαλία, την οργάνωση, τις εργασίες, το Φοιτητικό Συνέδριο, τα σεμινάρια, και την πρακτική άσκηση. Στο διδακτορικό μου, είχα την ευκαιρία να ασχοληθώ με την τεχνολογία λογισμικού και να συνεργαστώ με τον Καθηγητή κ. Διομήδη Σπινέλλη. Παρά τις απαιτήσεις του διδακτορικού, το οποίο έγκειται να κάνει τους αποφοίτους ανταγωνιστικούς σε διεθνές επίπεδο, η σωστή καθοδήγηση από τον επιβλέποντά μου και η στήριξη από το τμήμα με οδήγησε στη δημοσίευση των εργασιών μου στα καλύτερα συνέδρια και περιοδικά του κλάδου μου. Τέλος, η ξεχωριστή βραδιά της ορκωμοσίας ήταν ιδιαίτερα συγκινητική τόσο για εμάς όσο και για τις οικογένειές μας. Σας ευχαριστούμε.”

Δρ. Σταύρος Λουνής
Senior Researcher, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

“Στο πλαίσιο της διδακτορικής μου έρευνας στο Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν ELTRUN του Τμήματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας είχα την τιμή και την χαρά να έχω για την ερευνητική μου καθοδήγηση τον Καθηγητή Γεώργιο Δουκίδη και την Αναπ. Καθ. Κατερίνα Πραματάρη, οι οποίοι μου εμπότισαν τις αρχές του τμήματός μας, με έμφαση στην ακαδημαϊκή αριστεία. Με το πέρασμα του χρόνου και την υποστήριξή τους, έμαθα να θέτω μακροπρόθεσμους στρατηγικούς στόχους και να τους προσεγγίζω με στέρεα βήματα, οδηγώντας με στην κατάκτηση του πρώτου μου στόχου, αυτού της επιτυχούς υποστήριξης της διδακτορικής μου διατριβής στον τομέα του Σχεδιασμού ψηφιακών Υπηρεσιών με χρήση τεχνικών Gamification. Επιπροσθέτως, το σύνολο των συναδέλφων μου, συνεισέφεραν ο κάθε ένας και η κάθε μια με τον δικό τους τρόπο στην σμίλευση της δικής μου ερευνητικής οπτικής. Ένα πολύ σημαντικό αποτέλεσμα που είχε παράγωγο της  διδακτορικής έρευνας ήταν η κατάκτηση του “Best European Students Project” στη θεματική  κατηγορία “Environment Challenge” του Πανευρωπαϊκού διαγωνισμού Morpheus Cup 2015.  Σε μια συνολική ανασκόπηση, πριν έρθω στο Τμήμα είχα εκπαιδευτεί να απαντάω στο  «Πώς» κάνουμε κάτι, εδώ έμαθα να απαντάω στο «Γιατί», κάτι για το οποίο θα είμαι για πάντα ευγνώμων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και τους ανθρώπους του.”

Δρ. Μαρία Μπούρα
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου

“Η διδακτορική μου έρευνα στο τμήμα ΔΕΤ ξεκίνησε έχοντας την πεποίθηση ότι πρόκειται απλώς για έναν ακόμα κύκλο σπουδών, ένα επιπλέον βήμα που θα ολοκλήρωνε τις σπουδές μου. Σήμερα, αρκετά χρόνια μετά μπορώ να πω με σιγουριά ότι οι διδακτορικές μου σπουδές στο ΔΕΤ αποτέλεσαν την πιο καθοριστική περίοδο της ζωής μου για τη διαμόρφωση του τρόπου σκέψης μου. Σε πρώτη ανάγνωση πρόκειται για μία συνεχή προσπάθεια να δομήσεις μία σχεδόν αδόμητη γνώση που αποκτάς βιβλιογραφικά, οργανώνοντας την ώστε να οδηγηθεί με τεκμηριωμένο τρόπο σε συγκεκριμένο ερευνητικό αποτέλεσμα, αναπτύσσοντας δεξιότητες ανάλυσης και σύνθεσης. Σε δεύτερη ανάγνωση όμως πρόκειται σίγουρα για μία προσπάθεια που απαιτεί την ανάπτυξη ικανοτήτων να διαχειριστείς στιγμές απογοήτευσης και κούρασης. Σε αυτή την προσπάθεια ήταν δίπλα μου υποστηρικτές ο επιβλέπων μου, Καθηγητής Σπύρος Λιούκας και πολλοί άλλοι διδάσκοντες του ΔΕΤ να μου δείχνουν εμπιστοσύνη, να με καθοδηγούν και να αφιερώνουν χρόνο όχι μόνο για την ακαδημαϊκή μου πρόοδο αλλά και για την ψυχολογική μου ενθάρρυνση. Σε μέρες που γύρω μας επικρατεί η απογοήτευση και η έλλειψη κινήτρου, το δυναμικό του ΔΕΤ υπήρξε για εμένα πρότυπο ώστε ο στόχος μου να μην χάνει το νόημά του.”

Αγνή Ορφανουδάκη
Υποψήφια Διδάκτορας, Κέντρο Επιχειρησιακής Έρευνας, Massachusetts Institute of Technology (MIT)

“To ΔΕΤ είναι ένα ξεχωριστό τμήμα στην Ελλάδα, προσφέροντας ένα σύγχρονο πρόγραμμα σπουδών σε ένα περιβάλλον που προάγει διαρκώς την έρευνα, την αναλυτική σκέψη και την αριστεία. Διακρίνεται λόγω του δυναμικού χαρακτήρα που διαθέτει καθώς απαρτίζεται από καθηγητές και φοιτητές, που καθημερινά συγκεντρώνουν τις προσπάθειές τους στη συνεχή βελτίωση της ποιότητας των σπουδών και της ζωής μέσα στο τμήμα και στην επιστημονική κοινότητα. Δημιουργείται με αυτό τον τρόπο μία αίσθηση ομαδικότητας στον χώρο της σχολής, η οποία δίνει την ασφάλεια στους φοιτητές ότι θα μπορέσουν να λάβουν τη συνδρομή των λοιπών μελών της ομάδας για να πραγματοποιήσουν τις μελλοντικές φιλοδοξίες και όνειρα που έχουν.

Το ΔΕΤ καθόρισε σε σημαντικό βαθμό τόσο την ακαδημαϊκή όσο και την προσωπική μου πορεία. Ως φοιτήτρια είχα την ευκαιρία να εντρυφήσω σε πολύ διαφορετικά πεδία, να συνεργαστώ στενά με παγκοσμίως καταξιωμένους καθηγητές, να αποκτήσω εργασιακή εμπειρία, να συντελέσω στην οργάνωση συνεδρίων και να ζήσω στο εξωτερικό. Οι παραπάνω παράγοντες σε συνδυασμό με την άρρηκτη σχέση της σχολής με τη διεθνή επιστημονική κοινότητα συντέλεσαν σε καθοριστικό βαθμό στην εισαγωγή μου στο Κέντρο Επιχειρησιακής Έρευνας του ΜΙΤ ως υποψήφια διδάκτορας.

Παράλληλα, παρατηρώντας την πορεία των συμφοιτητών μου, συνειδητοποιώ ότι πολλοί από εμάς ακολουθήσαμε διαφορετικούς δρόμους παρόλο που είχαμε το ΔΕΤ ως κοινό παρονομαστή. Αυτό οφείλεται στο εξαιρετικά ευρύ φάσμα αντικειμένων με τα οποία ήρθαμε σε επαφή, έχοντας την ευκαιρία να εμβαθύνουμε σε εκείνα τα οποία ταιριάζουν καλύτερα στο προφίλ μας και να διακριθούμε στον χώρο που μας αντιπροσωπεύει.

Θεωρώ πως το ΔΕΤ συνεχίζει να διευρύνει τους ορίζοντες νέων φοιτητών δίνοντάς τους όλα τα απαραίτητα εφόδια για να πραγματοποιήσουν τους στόχους τους, όπως και στην δική μου περίπτωση. Θα ήθελα, λοιπόν, να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους εκείνους που έκαναν τα φοιτητικά μου χρόνια τόσο δημιουργικά και ευχάριστα!”

Λυδία Παπάζογλου
Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια, Master of Finance, MIT Sloan School of Management

“Κατά την πορεία μας ως φοιτητές ή μαθητές, ίσως να μην αντιλαμβανόμαστε την πλήρη σημασία της επιλογής ενός προπτυχιακού το οποίο να μας προετοιμάζει κατάλληλα για τις προκλήσεις που θα συναντήσουμε στο εργασιακό περιβάλλον, στην αλλαγή ακαδημαϊκής ή/και επαγγελματικής πορείας ή στην ένταξη σε κορυφαία εκπαιδευτικά προγράμματα παγκοσμίως. Για εμένα, τουλάχιστον, αυτή ήταν η περίπτωση. Δεν είναι παρά τώρα, έχοντας εργαστεί για 2 χρόνια και φοιτώντας σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό μεταπτυχιακό πρόγραμμα, που συνειδητοποιώ τη σημασία της επιλογής μου να φοιτήσω στο ΔΕΤ.

Όπως συνηθίζω να λέω σε ανθρώπους στους οποίους εξηγώ το περιεχόμενο του πτυχίου μου, πρόκειται για ένα πρόγραμμα το οποίο βοηθάει τους σπουδαστές να γνωρίσουν βασικές πτυχές των οικονομικών, δίνοντας έμφαση στην ανάπτυξη ενός ποσοτικού, αλγοριθμικού τρόπου σκέψης ο οποίος επιτρέπει να αποδομήσεις και να χειριστείς ποικίλων τύπων προβλήματα. Επιπλέον, προετοιμάζει τους φοιτητές ώστε να δύνανται να ανταποκριθούν σε ένα περιβάλλον το οποίο, όλο και περισσότερο, απαιτεί τη γνώση και βαθύτερη κατανόηση γλωσσών προγραμματισμού και την ικανότητα να προσαρμόζεσαι στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις αυτού, ως αποτέλεσμα της καλλιέργειας της λογικής του «μαθαίνω στους φοιτητές πώς να μαθαίνουν». Θεωρώ ότι αυτό είναι ένα από τα θεμελιώδη εφόδια που το τμήμα μου παρείχε. Ως επιστέγασμα των παραπάνω, το διδακτικό προσωπικό του τμήματος, πέρα από κορυφαίοι επιστήμονες με βαθύτατη γνώση του αντικειμένου τους, έχουν την όρεξη να καθοδηγήσουν τους φοιτητές και να τους βοηθήσουν να πετύχουν τους στόχους τους.

Μιλώντας από τη σκοπιά ενός ατόμου το οποίο χρησιμοποίησε το πτυχίο του ως βάση για να μεταπηδήσει στον χώρο τον Χρηματοοικονομικών, έναν χώρο ο οποίος, θεωρητικά, θα είχε πιο πατροπαράδοτες οδούς για να προσεγγιστεί από κάποιον, θεωρώ ειλικρινά ότι ο τρόπος σκέψης που το πτυχίο μου με βοήθησε να καλλιεργήσω και η ευεργετική επιρροή άξιων καθηγητών του τμήματος, συνετέλεσαν σημαντικά στην εισαγωγή μου στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα σε Χρηματοοικονομικά Μαθηματικά του ΜΙΤ.”

Λευτέρης Πατρίκης
Master of Arts in Strategy and International Management (SIM), University of St. Gallen, Switzerland

“Έχοντας εγκατασταθεί μόλις πριν λίγες μέρες στο St. Gallen της Ελβετίας για να ξεκινήσω το μεταπτυχιακό μου στο International Management, η μόνιμη ερώτηση που δέχομαι είναι ποιο ήταν το αντικείμενο των σπουδών μου. Και εκεί ακριβώς ξεκινούν τα δύσκολα. Είναι πραγματικά εκπληκτικό να διαπιστώνεις, ότι ακόμα και για τους υπόλοιπους Ευρωπαίους, η μίξη Management και Πληροφορικής, που μόνο το ΔΕΤ προσφέρει, είναι κάτι πρωτόγνωρο. Το γεγονός ότι πριν ξεκινήσω το μεταπτυχιακό μου δούλεψα, μου έδωσε την ευκαιρία να καταλάβω ότι το παραπάνω είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του ΔΕΤ, τόσο στην Ελληνική, όσο και στην Ευρωπαϊκή αγορά εργασίας.

Αλλά το ΔΕΤ δεν μένει μόνο σε αυτό. Αν 2 λέξεις πραγματικά περιγράφουν το τμήμα, αυτές είναι οι: ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ και ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ.

Εξωστρέφεια γιατί είναι παράδοση οι φοιτητές του ΔΕΤ να δοκιμάζουν τις δυνάμεις τους σε Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια μέσω του προγράμματος Erasmus. Και οι δυνάμεις τους δεν τους προδίδουν. Τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά. Μπορούμε άνετα να σταθούμε απέναντι τόσο σε φοιτητές Computer Science, όσο και σε φοιτητές Management & Economics. Τα αποτελέσματα του Erasmus είναι μάλιστα διττά. Από τη μια η δημιουργία φίλων που σε ακολουθούν για χρόνια και από την άλλη η προετοιμασία για ένα πιθανό μεταπτυχιακό σε κάποιο top-class πανεπιστήμιο της Ευρώπης.

Καινοτομία γιατί όλοι σχεδόν οι φοιτητές του ΔΕΤ δοκιμάζουν τις δυνάμεις τους στην Επιχειρηματικότητα. Στον τομέα αυτό το τμήμα συνεχώς πρωτοπορεί. Οι ευκαιρίες που δίνονται στους φοιτητές είναι πραγματικά αμέτρητες και η επαφή με το start-up περιβάλλον είναι μια ευκαιρία που δεν πρέπει να πάει χαμένη.”

Δρ. Μάριος Φραγκούλης
Μηχανικός λογισμικού, Μεταδιδακτορικός ερευνητής

“Το τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας κατέχει κομβική θέση στην ακαδημαϊκή μου πορεία. Το 2004 ξεκίνησα να φοιτώ στο προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών. Στα μάτια μου το τμήμα ξεχώριζε για το ζήλο που επιδείκνυαν οι διδάσκοντες, το οποίο είχε ως αποτέλεσμα τη σταθερή άνοδό του στις προτιμήσεις των μαθητών για πανεπιστημιακές σπουδές. Στη διάρκεια της φοίτησής μου με τράβηξε η επιστήμη υπολογιστών και μετά από ενθάρρυνση του Καθ. κ. Ταραντίλη έκανα μεταπτυχιακό στο τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών του πανεπιστημίου Imperial του Λονδίνου όπου οι φοιτητές του τμήματος ΔΕΤ χαίρουν μεγάλης εκτίμησης. Μετά το πέρας του μεταπτυχιακού επέστρεψα στο τμήμα όπου είχα την τιμή να ξεκινήσω διδακτορικό με τον Καθ. κ. Σπινέλλη. Ο κ. Σπινέλλης με τις απαράμιλλες γνώσεις, τις γνήσιες συμβουλές, και το ακούραστο ενδιαφέρον του συνετέλεσε καθοριστικά στην πρόοδό μου. Συνολικά το τμήμα μου πρόσφερε τα εφόδια για να χτίσω το μέλλον μου.”

Έλενα Χαΐλαζοπούλου
Συνιδιοκτήτρια Convert Group και δημιουργός του eRetail Audit

“Από τις πρώτες επαγγελματικές επιλογές που κάνουμε πριν καν το καταλάβουμε είναι αυτή του προπτυχιακού μας. Για κάποιους καθορίζει τη συνέχεια περισσότερο και για άλλους λιγότερο. Μπαίνοντας στο τμήμα ως πρωτοετής φοιτήτρια πολύ γρήγορα κατάλαβα πως αφενός αποτελούσε την καταλληλότερη επιλογή για εμένα, αφετέρου πως το επίπεδο φοίτησης διέφερε από τους υπόλοιπους φίλους μου σε άλλα τμήματα και σχολές. Γνώρισα  συμφοιτητές και καθηγητές με χαμόγελο, όρεξη, αγάπη και πάθος γι’ αυτό που κάνουν. Ο συνδυασμός πολλαπλών γνωστικών αντικειμένων που προσφέρει το ΔΕΤ πολλές φορές προκαλούν μια σύγχυση για το μέλλον ενός φοιτητή και την πορεία του εργασιακά. Στην πραγματικότητα όμως, και όπως προσωπικά εγώ το βίωσα κατά τη διάρκεια της φοίτησης αλλά και σημαντικότερα κατά την επαγγελματική μου πορεία, το ΔΕΤ προσφέρει μια μοναδική φαρέτρα από γνώσεις που αποτελούν την βάση για οποιαδήποτε επιχειρηματική, οικονομική ή τεχνολογική επαγγελματική πορεία θέλει κανείς να ακολουθήσει. Στο πλαίσιο της σχολής και της κατεύθυνσης που επέλεξα είχα την ευκαιρία να μάθω τον τρόπο σκέψης επίλυσης ενός προβλήματος, μαθηματικού ή Business, να εξοικειωθώ με εργαλεία που χρησιμοποιούν οι σύγχρονες επιχειρήσεις αλλά και να αναπτύξω διαπροσωπικές δεξιότητες. Καθοριστικής σημασίας για τη δική μου επαγγελματική πορεία ήταν η ενασχόληση μου με το ELTRUN και η πρακτική άσκηση. Οι δυο αυτές εμπειρίες με έφεραν πρακτικά κοντά στον κλάδο του Ηλεκτρονικού Εμπορίου και αποτέλεσαν τον σταθμό έναρξης της καριέρας μου. Στην πορεία αυτής, πολλές φορές αισθάνθηκα πως δεν γνωρίζω 100% όλα όσα απαιτούμουν να ξέρω για τη δουλειά μου, όμως, ποτέ δεν αισθάνθηκα ανεπάρκεια γνώσης καθώς ένιωθα σίγουρη για τη βάση που έχω λάβει και την ικανότητα που είχα αποκτήσει να εξελίσσομαι και να μαθαίνω. Πλέον, όντας στη θέση να αξιολογώ νέους φοιτητές και αποφοίτους για θέσεις στην Convert Group, επιβεβαιώνω καθημερινά πως το ΔΕΤ δημιουργεί νέους επαγγελματίες που ξεχωρίζουν και κάθε επιχείρηση θα ήθελε στο δυναμικό της.”

Ευσταθία Χιωτέλη
Software Engineering intern at Silicon Valley Internship Programme
Founder & Web Developer at Yayaka

“Θεωρώ ότι το να ζήσει κάποιος στο εξωτερικό, είτε δουλεύοντας, είτε σπουδάζοντας, είναι μια εμπειρία που κάθε φοιτητής πρέπει να βιώσει. Οι τελευταίοι 6 μήνες για μένα ήταν και είναι γεμάτοι νέες εμπειρίες, γνώσεις και πολλές μεγάλες αλλαγές. Έχοντας κάνει πριν δύο χρόνια Erasmus στην Ολλανδία, ενθουσιασμένη από τη ζωή και τους ανθρώπους στο εξωτερικό, αποφάσισα ένα χρόνο μετά να κάνω την υποχρεωτική μου πρακτική με το πρόγραμμα Erasmus Placement στη Γερμανία. Έτσι λοιπόν, τον περασμένο Μάρτιο ξεκίνησα 3μηνη πρακτική σε μια startup στο Μόναχο ως προγραμματίστρια. Από την εμπειρία μου εκεί, είδα πως λειτουργεί μια startup σε ένα γρήγορα αναπτυσσόμενο περιβάλλον και πως λειτουργεί στην πράξη μια ομάδα ανάπτυξης λογισμικού. Επίσης, ανέπτυξα σε πολύ μεγάλο βαθμό τις τεχνικές και προσωπικές μου δεξιότητες. Παράλληλα με την πρακτική μου, έκανα εκεί και την πτυχιακή μου, η οποία σχετιζόταν με το αντικείμενο της πρακτικής μου. Κατόπιν ολοκλήρωσης της πτυχιακής μου, συνειδητοποίησα πόσα πολλά είχα μάθει από την πρακτική μου εκεί, και πόσο σημαντική είναι η πράξη αντί της θεωρίας.

Έπειτα, το καλοκαίρι αμέσως μετά το τέλος της πρακτικής μου, συμμετείχα στο “CERN Summer Student Programme”, όπου δούλεψα για δύο μήνες στην Ελβετία ως προγραμματίστρια σε ένα μεγάλο project του CERN. Εκεί είχα την ευκαιρία να δω πως λειτουργεί ένας τόσο μεγάλος διαπολιτισμικός και διεθνής οργανισμός, καθώς και να αναπτύξω τις γνώσεις μου όχι μόνο στον τομέα της πληροφορικής, αλλά και της φυσικής. Συνεργάστηκα και γνώρισα ανθρώπους από όλο τονκόσμο, ακόμη και από χώρες που ούτε καν ήξερα ότι υπήρχαν. Κάτι το οποίο μου έκανε αρκετά εντύπωση, ήταν το πόσο οργανωμένες και αυτοματοποιημένες ήταν οι διαδικασίες εκεί, καθώς και πόσο καλή ισορροπία υπήρχε μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής. Έπειτα, το τέλος αυτής τηςόμορφης εμπειρίας στο CERN, επέστρεψα μέσα Αυγούστου στην Ελλάδα να δώσω το τελευταίο μάθημα, πριν το πτυχίο, και να παραλάβω την visa μου, για το επόμενο μεγάλο ταξίδι στην Αμερική.

Αρχές Σεπτεμβρίου, λοιπόν, ξεκίνησε η επόμενη μεγάλη εμπειρία, η πρακτική μου σε μία startup στην Silicon Valley στην Καλιφόρνια μέσω του προγράμματος “Silicon Valley Internship Programme”. Ούσα λοιπόν ήδη δύο εβδομάδες εδώ, έχω αρχίσει να κατανοώ τι είναι αυτό που κάνει την Silicon Valley να ξεχωρίζει. Από την πρώτη μέρα δουλειάς, και χωρίς να έχω δουλέψει προηγουμένως με τις τεχνολογίες που χρησιμοποιούν, με έβαλαν κατευθείαν στα βαθιά, και την τρίτη μέρα είχα ήδη ανεβάσει κώδικα μου live στην εφαρμογή. Οι ρυθμοί είναι πάρα πολλοί γρήγοροι και οι γνώσεις που αποκτώ τεράστιες. Η πρακτική μου εδώ θα κρατήσει ένα χρόνο, οπότε αυτή τη φορά θα έχω την ευκαιρία να δω πως λειτουργεί μια startup τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα. Επίσης, έχω ήδη κατανοήσει γιατί η Silicon Valley χαρακτηρίζεται ως κέντρο καινοτομιών και υψηλής τεχνολογίας. Περπατάω στους δρόμους του San Francisco και Palo Alto, και βλέπω γύρω μου απόκεντρικά γραφεία μεγάλων εταιρειών (π.χ. Facebook, Google, LinkedIn, Salesforce κτλ) μέχρι και αυτοκινούμενα αυτοκίνητα και robot που φτιάχνουν πίτσες και καφέ, και είμαι σίγουρη ότι έχω ακόμη να δω πάρα πολλά.

Όλα έγιναν τόσο γρήγορα τους τελευταίους μήνες, που δεν έχω ακόμη συνειδητοποιήσει ότι δεν είμαι πλέον φοιτήτρια και ότι έχω πλέον βγει στην ‘ξακουστή’ αυτή αγορά εργασίας για την οποία μας προετοίμαζαν στο πανεπιστήμιο όλα αυτά τα χρόνια. Δεν θα είχα φτάσει μέχρι εδώ και δεν θα είχα ζήσει όλες αυτές τις εμπειρίες αν δεν ψαχνόμουν όλα αυτά τα φοιτητικά χρόνια με εξωπανεπιστημιακές δραστηριότητες, επιχειρηματικότητα, εθελοντισμό, οργανισμούς, επιπλέον project κτλ και φυσικά τις γνώσεις που μου πρόσφερε το ΔΕΤ καθώς και τη στήριξη των καθηγητών και της οικογένειας μου. Για αυτό είναι πολύ σημαντικό να αγαπάμε αυτό που σπουδάζουμε και κάνουμε, και όλα θα γίνουν!”